Zwykło się nawet mówić, że jeśli firma nie istnieje w Internecie, to nie ma jej w ogóle. Dlatego warto zadbać o to, aby jak największa liczba użytkowników zaznajomiła się z naszą ofertą. Jak to zrobić?
Jedną z metod są branżowe katalogi firm, które cieszą się ogromną popularnością już od niemal dwudziestu lat. Wcześniej przyjmowały formę opasłych tomów i książek telefonicznych. Teraz cała baza firm mieści się na jednym serwerze, a dostęp do niej jest znacznie prostszy i wygodny. Obecność w takiej bazie to dobra metoda nie tylko na dotarcie do nowych klientów, ale też bardzo skuteczna forma wsparcia działań pozycjonera firmowej strony www. Na tego typu serwisach, po założeniu swojego profilu, moża stworzyć specjalne profile zawierające, między innymi, informacje o zakresie prowadzonej działalności, dane kontaktowe, adres strony firmowej (wraz z aktywnym linkiem), a nawet dokładną mapę dojazdu do siedziby firmy.
Internetowa wyszukiwarka firm przynosi wiele korzyści. Najważniejsze z nich to:
- możliwość profesjonalnego zaprezentowania swojej firmy, jej oferty handlowej, a także największych atutów;
- szansa na dotarcie do nowych klientów - to najtańsza reklama w internecie!;
- wsparcie działań związanych z pozycjonowaniem, wzrost pozycji firmy w wyszukiwarce Google;
- kreowanie wizerunku firmy otwartej na nowe technologie.
Warto pamiętać, że dodanie własnej firmy do takiego katalogu jest bardzo proste i często polega na wypełnieniu tylko jednego formularza. Wiele takich katalogów oferuje również rozmaite, dodatkowo płatne, opcje. Pozwalają one wyróżnić naszą ofertę spośród setek innych, konkurencyjnych. Warto się zastanowić na taką dodatkową formą promocji - może się okazać wyjątkowo skuteczna. I to przy relatywnie niskich nakładach finansowych!
Co ważne, za reklamę w internetowej bazie firm zapłacimy znacznie mniej niż za konwencjonalne formy reklamowe - wpisy presell page, banner na branżowym portalu czy kampania linków sponsorowanych w Google.