Siłownia, zabiegi relaksacyjne, dopasowane ciuchy – to codzienność dla coraz szerszej grupy mężczyzn. Panowie dbają o siebie nie tylko z powodu wrodzonej próżności, ale także z czysto pragmatycznych przyczyn. Coraz więcej ludzi szuka pracy. Więcej poszukujących pracy oznacza jednocześnie większą konkurencję na konkretne stanowisko. Dlatego mężczyźni robiący karierę muszą dbać o swój zewnętrzny wizerunek niemal tak samo mocno jak kobiety. W procesie rekrutacyjnym pod uwagę bierze się nie tylko kompetencje, ale także odpowiednią prezencję. Wymogi nowożytnego świata wymagają od mężczyzny bardzo wielu zalet: musi być wysportowany, a jego skóra i twarz zadbana. Dlatego wielu mężczyzn inwestuje w swój wygląd coraz większe pieniądze. Coraz bardziej popularne są wizyty u kosmetyczek i manikiurzystek, nie mówiąc już o regularnym odwiedzaniu klubów fitness.
Bardzo ważne jest również zaopatrzenie się w odpowiednie kosmetyki do ciała, które pozwolą facetom uzyskać porządany efekt wizerunkowy. Ponadto jest udowodnione, że pracodawcy coraz baczniej przyglądają się kandydatom do pracy również pod względem estetyki i fizjonomii. Warto zadbać o to, by twarz była zawsze świeżo ogolona i odpowiednio nawilżona, na przykład stosując wysokiej jakości balsam po goleniu.
Dobrym rozwiązaniem może się także okazać inwestycja w markowe perfumy, które odpowiednio podkreślą nasz charakter i zagwarantują, że po rozmowie kwalifikacyjnej nasi rozmówcy z pewnością będą nas mile wspominać. Warto postawić na markowe i oryginalne zapachy. Dzięki nim zyskamy pewność siebie, która w procesie rekrutacyjnym może się okazać równie ważna, jak bardzo dobre CV i dobrze dobrany garnitur.
Wielu mężczyzn inwestuje pieniądze w dobre garnitury i buty, modne teczki i elektroniczne gadżety. Dopełnieniem dobrego, nowoczesnego wizerunku mężczyzny sukcesu jest również odpowiednio dobrany zapach. Warto zainteresować się również męskimi kremami do twarzy, które są dostosowane do wartości PH naskórka, które jest inne niż występujące u kobiet, o czym mało kto zdaje sobie sprawę. Naukowcy już dawno odkryli, że męski naskórek potrzebuje całkowicie innych zabiegów pielęgnacyjnych od kobiecego. Dlatego mężczyźni powinni skończyć z podbieraniem kremów i balsamów swoim partnerkom i zainwestować w specyfiki przeznaczone dla ich rodzaju skóry. W rozwój “męskich” linii produktowych angażuje się coraz więcej firm, m.in. Christian Dior, Clarins Men a także Carolina Herrera.
Wielu specjalistów od kreowania wizerunku podkreśla, że dbanie o swój dobry wizerunek warto zacząć od własnej skóry, która, nawet w przypadku mężczyzn, nigdy nie powinna wyglądać na zmęczoną i wysuszoną. Twarz to pierwszy element naszego wizerunku, który podlega ocenie podczas bezpośrednich spotkań. Dlatego nie możemy dopuścić do tego, aby była zaniedbana. Mężczyźni odkryli, że w wielu sytuacjach schludny, męski wygląd w dużej mierze zależy od stanu ich skóry. Niezaprzeczalnym faktem pozostaje to, że uroda jest we współczesnym świecie ceniona zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn.