Współczesna odsłona biznesu to niesamowite pole do popisu dla doradców w swojej profesji. Specjaliści od swoich zagadnień są często wielkim ułatwieniem dla przeciętnego Kowalskiego. Wielu zwykłych ludzi jak i firm może zanotować dzięki nim ułatwienia, profity, znalezienie najlepszej oferty dla siebie.

Data dodania: 2010-03-25

Wyświetleń: 2165

Przedrukowań: 2

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Doradcy stanowią nieodłączną część teraźniejszości. Jako specjaliści w swoich działach tematycznych pozwalają ludziom mającym przeciętną bądź znikomą wiedzę na poznanie dokładnych aspektów zagadnienia i wybór najlepszej oferty. Zastanawiałeś się może kiedyś, jak powinna wyglądać efektywna praca doradcy?

Wiadomo, że trochę inne obowiązki ma doradca biznesowy i finansowy, tak moglibyśmy porównywać dość długo. Jest jednak kilka podpunktów, które w pracy z klientem są niezmienne. Wiedza ta pozwala doradcom na zamienienie potencjalnego klienta w klienta ich firmy. Jakie są te podpunkty? Już piszę :

- Doradca musi być skoncentrowany i sumiennie wykonywać swoją pracę. Poważny doradca umawia się danego dnia z klientami na spotkanie według pasujących obu stronom godzin. Duże znaczenie ma tu też odpowiednie połączenie punktów spotkań, by cała trasa przebiegała sprawnie i bez zarzutu.
- Osoba doradzająca musi mieć jasno określoną wizję takiego spotkania z klientem, swojego rodzaju plan. Na spotkaniu każdy podjęty krok ma znaczenie.
- Sumienny doradca dobrze wie, w jakim celu udaje się do klienta. Troska o każdy szczegół przed spotkaniem pozwala mu mieć argumenty, by było to autentyczne spotkanie biznesowe, a nie tylko towarzyska improwizacja.
- Na spotkaniu podczas rozmowy z klientem doradca powinien sporządzać notatki. Każdy szczegół wbrew pozorom będzie miał znaczenie, nawet coś takiego jak hobby klienta. Doradcy często zyskują w oczach klientów właśnie takimi drobiazgami, jak pamiętanie o hobby, luźna rozmowa na temat ostatnich wydarzeń w sporcie i podobne.

Mam nadzieję, że te podpunkty przybliżą Tobie wizję efektywnego doradcy. Często mały detal może zadecydować o wyniku rozmów z potencjalnym klientem.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena