Przede wszystkim trzeba mieć zgodę odbiorców, którzy muszą potwierdzić, że chcą otrzymywać tego typu informacje. Jeśli nie masz odpowiedniej bazy możesz skorzystać z pomocy agencji interaktywnych. Warto też pomyśleć nad stworzeniem własnej bazy zaangażowanych odbiorców poprzez system newsletter.
Dobrze dobrana grupa docelowa to kolejny składnik udanego maillingu. Reklama przesłana pocztą e-mail musi naprawdę być skierowana do osób potencjalnie zainteresowanych produktem, nikogo nie zainteresuje niechciana poczta.
Ciekawa szata graficzna także odgrywa tu dużą rolę. Często tym, czy odbiorca przeczyta tekst maillingu decyduje właśnie grafika, rekordy popularności biją różne gry, które firmy wypuszczają specjalnie dla swoich klientów na przykład przy okazji świąt.
Chwytliwe hasło to także bardzo ważny punkt, należy jednak zwrócić uwagę na fakt, iż firmy stosują manipulację i wprowadzają klientów w błąd formułując nieprawdziwa hasła. Powszechną praktyką jest też podszywanie się pod znajomych, czy nawet przyjaciół odbiorcy stosując spoufałe nagłówki. Takie działanie może mieć bardzo negatywny efekt, potencjalni odbiorcy mogą poczuć się oszukani i na zawsze skreślić nieuczciwą firmę.
Prawa do artykułu
posiada Centrum Internetowe