W rozwiązaniu tej zagadki pomocne są badania eye-trackingowe, czyli badania, które mają za zadanie śledzić wzrok Internautów. Jedna z agencji PR sprawdziła, co sprawia, że niektóre reklamy przyciągają naszą uwagę, inne natomiast giną w morzu informacji.
•Ludzka postać, to element, który gwarantuje zainteresowanie, co więcej szczególnie przykuwają uwagę oczy. Nawet jeśli stanowią bardzo mały procent reklamy to możemy mieć pewność, że jeśli umieścimy parę oczu w reklamie, to będzie ona skuteczna.
•Duże, kolorowe przyciski cieszą się o wiele większym zainteresowaniem, niż linki w postaci wyrazów, nawet jeśli są one w kolorze i mają podkreślenie. Dzieje się tak z błahego powodu, prościej jest najechać myszką na duży, okrągły przycisk niż błądzić między zdaniami. Nic bardziej nie zniechęca, niż pogoń za reklamą.
•Niezwykle interesujące są reklamy z intrygującym hasłem, duży slogan to z pewnością lepsze rozwiązanie niż kilka linijek tekstu. Internauci, nie lubią czytać reklam, i reklamy nie służą przecież do czytania. Reklama wiąże się z szybką decyzją, Internauci w parę sekund są w stanie stwierdzić, czy coś ich interesuje, czy nie.
•Jeśli grupą docelową są kobiety, postaw na emocje. Kobiety zwracają uwagę na wyrazy związane z emocjami jak radość, gniew, smutek, czy zadowolenie. Taka reklama, nie tylko przyciągnie uwagę, lecz także sprawi, że klientki uwierzą Ci na słowo.
Znajomość tych kilku zasad może pomóc Ci w zaplanowaniu skutecznej kampanii w Internecie, a dobrze przemyślana kampania to dobrze wydane pieniądze.
Prawa do artykułu
posiada Centrum Intyernetowe