Telewizory LED dostępne są na rynku już od kilkunastu miesięcy, jednak dopiero o niedawna cieszą się zainteresowaniem klientów. Najnowsze badania wskazują, że odbiorniki z podświetleniem LED na koniec 2009 roku uzyskały 3 proc. udział w rynku. Prawdziwa ekspansja zapowiadana jest na 2010 rok, w którym udział zwiększy się do 40 proc. Zagrożone są przede wszystkim telewizory lcd, ponieważ LED jest ich następcą. Nowa technologia pobiera o ponad 60 proc. energii mniej, telewizory LED są cieńsze i oferują znacznie lepszą jakość obrazu. Aktualnie jedynie trzech producentów oferuje takie telewizory, jednak sytuacja zmienia się bardzo dynamicznie. Jeszcze w tym roku do wielkiej trójki dołączą mniejsi gracze, którzy zaoferują TV LED w konkurencyjnych cenach. Zdaniem analityków czeka nas kolejna wojna cenowa, która powinna ucieszyć klientów, ponieważ to wysoka cena była wymieniana jako główna przeszkoda w masowej popularyzacji LED TV. Z danych dostarczonych przez największe sieci sklepowe w Polsce wynika, że dziennie 400-500 telewizorów LED w kraju znajduje nowego właściciela. Sytuacja ulegnie znaczącej poprawia już za kilka miesięcy, kiedy ceny LCD i LED zrównają się. Musimy jednak pamiętać, że nowa technologia nadal wymaga dopracowania, dlatego wato szukać promocji cenowych dla telewizorów LCD. Oferowana jakość wyświetlanego obrazu jest porównywalna lub niewiele gorsza od LED, dlatego nie w każdym przypadku opłacalne jest inwestowanie w nowe rozwiązania. Zawsze warto porównać obraz z telewizorów w sklepie i dopiero wtedy podjąć decyzję.