Niemiecki magazyn motoryzacyjni Auto Bild sporządził ranking opon zimowych, poddając je testom w bojowych warunkach. System oceniania przypominał ten szkolny – a na ocenę wzorową zapracowało aż czterech kandydatów. Raczej nikogo nie zdziwią firmy: Goodyear, Continental, Dunlop i Semperit. Jak wiadomo, są to producenci, na których zawsze można polegać. Przyjrzyjmy się szczegółowym wynikom analiz.
Semperit Speed-Grip, bo taką oponę testowano, została pochwalona za dobre reakcje w każdych warunkach i bardzo dobre zachowanie na śniegu, jednak sędziowie wykryli w niej drobne wady. Główną stanowią wysokie opory toczenia, sprawiające że jeżdżenie na speed-gripach wiąże się z dodatkowymi wydatkami na paliwo.
Kolejnym zwycięzcą jest Dunlop SP Winter Sport 3D, czyli opona, która odnotowała w testach najlepsze wyniki. Droga hamowania – niezależnie od rodzaju nawierzchni (suchej czy mokrej) – okazała się rekordowo krótka. Godne odnotowania jest również perfekcyjne zachowanie na śniegu. Jako że nie ma róży bez kolców, również i w przypadku dunlopów wadę stanowią wysokie opory; jeśli jednak cenisz bezpieczeństwo, stanowią one doskonały wybór.
Continental WinterContact TS 810 to trzeci nagrodzony. W jego przypadku sędziowie zwrócili uwagę na świetną przyczepność i boczną stabilność. Zwrócono uwagę na wysoki komfort jazdy i – w przeciwieństwie do poprzedników – akceptowalne opory toczenia. Jedyną wadą continentali jest, zdaniem Auto Bildu, zachowanie na suchej nawierzchni – wóz staje się odczuwalnie podsterowny.
Absolutnym faworytem konkursu został Goodyear UltraGrip 7+, mający znakomite wyniki niezależnie od warunków testowych. Co ciekawe, sędziowie nie znaleźli ani jednej wady tego modelu opon.
A Wy? Na czym jeździcie i jakie macie odczucia?