Ignorowanie informacji
Przygotowując się do podróży, z pewnością chcesz wiedzieć wszystko o przewoźniku, wybranym kursie i innych kwestiach związanych z wyjazdem. Informacje te znajdziesz bez problemu w formie tekstowej. Wiele osób jednak je ignoruje, czego wynikiem jest irytacja i strata czasu.
Oszczędź sobie nerwów. Jeżeli korzystasz z serwisu w godzinach pracy konsultantów, możesz do nich zadzwonić z dowolnym pytaniem, lub skontaktować się przez nasz bezpłatny komunikator. Jeśli jednak organizujesz podróż wieczorem lub w weekend, nie musisz czekać, by uzyskać odpowiedzi. Zauważ, że rady i przekierowania do poradników, takich jak FAQ i videoporadnik, są dostępne na każdej podstronie.
Kupowanie drożej, gdy można taniej
Nie bez powodu udostępniliśmy naszym użytkownikom dwa wiodące systemy rezerwacji. Dzięki temu mogą oni odnaleźć najtańszą możliwą opcję podróży. Warto jednak pamiętać, że to nie jedyna możliwość znalezienia oszczędności podczas organizacji przejazdu.
Podróżnik nie powinien odkładać zakupu biletów na ostatnią chwilę. Podobnie jak w przypadku biletów lotniczych, przejazdy autokarowe są tańsze, jeżeli miejscówki rezerwuje się na kilka tygodni przed podróżą. Sporą kwotę można zaoszczędzić również kupując bilet w dwie strony – taka opcja gwarantuje, że koszt przejazdu powrotnego będzie niższy nawet o 1/3.
W żadnym systemie rezerwacji na całym świecie zniżki się nie sumują – pod tym względem nie różnimy się od konkurencji. Rabaty są zależne od samych przewoźników, np. jeden z nich przyznaje dzieciom 10-proc. opust, a inny obniża cenę aż o połowę. Oznacza to, że pozornie droższa podróż ze względu na zniżkę może okazać się bardziej opłacalna. Jeżeli kupujesz bilety dla grupy zróżnicowanej wiekowo, ich ostateczny koszt poznasz dopiero po wyborze taryfy w formularzu rezerwacji. Pamiętaj więc, żeby porównywać ceny dopiero z uwzględnieniem rabatów.
Brak wydrukowanego biletu
Rezerwacja online jest szybka i prosta - wystarczy wybrać kurs, złożyć zamówienie i wpłacić należność przez Internet. Jednak aby móc wsiąść do autobusu, bilet trzeba wydrukować, o czym zapomina znaczna część podróżników. Bilety wysyłamy na podany e-mail, więc jeśli nie masz w domu drukarki, możesz skorzystać np. z kawiarenki internetowej. Osobom zamawiającym przez telefon oferujemy natomiast wysyłkę pocztową, należy jednak pamiętać że dostawa może zająć nawet kilka dni. Możesz również odebrać bilet u kierowcy, ale to rozwiązanie wymaga przygotowań.
Nie każdy przewoźnik oferuje odbiór biletu w autokarze, a zatem najpierw musisz skontaktować się z naszym biurem obsługi i dowiedzieć się, czy taka możliwość dotyczy twojego kursu. Warunki odbioru uzgadniamy indywidualnie z każdym klientem. Teoretycznie możesz również kupić bilety u kierowcy, lecz nie możesz ich opłacić za pomocą naszego portalu. W takim przypadku nie gwarantujemy też ani aktualności rozkładu, ani dostępności miejsc. Wybierając się na przystanek bez miejscówki kupionej online, ryzykujesz że kierowca nie sprzeda ci biletu, ponieważ autokar będzie już pełen.
Ignorowanie regulaminów
Niewielu podróżników czyta regulaminy, choć zapewniają one odpowiedzi na wszystkie istotne pytania. Czy osoba niepełnoletnia może podróżować sama? Czy dozwolony jest przewóz zwierząt? Ile sztuk bagażu może zabrać pasażer? Czy podczas podróży przysługuje mu ubezpieczenie? Każdego tygodnia odbieramy dziesiątki e-maili o takiej treści, choć rozwiewające wątpliwości regulaminy przewoźników zawsze są dostępne w naszym portalu. Ich lektura powinna być najważniejszym etapem rezerwacji biletów autokarowych – niezależnie od tego, czy wykonuje się ją online, czy tradycyjnymi kanałami. Niestety, wielu użytkowników potwierdza w formularzach znajomość regulaminu bez jego przeczytania.
Nikt nie jest idealny. Jeśli mimo znajomości regulaminów i stosowania się do powyższych rad popełnisz błąd, pamiętaj, że nie będzie on nieodwracalny. W portalu BiletyAutokarowe.pl każdy bilet można edytować lub zwrócić, więc konsekwencje nieprzemyślanego zakupu ograniczą się przede wszystkim do straty czasu.