Dynamiczny rozwój handlu internetowego wskazuje, że taka forma zakupów już na stałe zakotwiczyła się w świadomości społeczeństwa. Liczba aktywnych klientów e – sklepów wzrasta sukcesywnie z roku na rok.

Data dodania: 2007-07-13

Wyświetleń: 6352

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 8

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

8 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dynamiczny rozwój handlu internetowego wskazuje, że taka forma zakupów już na stałe zakotwiczyła się w świadomości społeczeństwa. Liczba aktywnych klientów sklepów internetowych wzrasta sukcesywnie z roku na rok.

Z badań przeprowadzonych przez Ceneo wynika, że polscy użytkownicy e-comerce na ogół pozytywnie oceniają zakupy za pośrednictwem sieci. Do niewątpliwych zalet tej formy sprzedaży należą przede wszystkim: oszczędność czasu i wygoda, możliwość wyboru i porównania cen oferowanych produktu, możliwość odnalezienia trudno dostępnego asortymentu oraz wszechstronna informacja pomagająca podjąć decyzję o zakupie danego produktu.

Dogodności płynące z korzystania z e – sklepów skutkują coraz większą ilością użytkowników, a co za tym idzie, ciągłym wzrostem obrotów w handlu internetowym . Według raportu IAB Polska z 2005 roku, polski rynek e-commerce b2c osiągnął wartość około 1 miliarda złotych.

Dla przedsiębiorców wirtualna przestrzeń stała się niezwykle atrakcyjnym obszarem, którego eksploatacja umożliwia efektywną i zyskowną sprzedaż. Nie dziwi zatem olbrzymi wzrost konkurencyjności pomiędzy firmami wykorzystującymi ten kanał dystrybucji.

Aby wzmocnić swą pozycje na rynku przedsiębiorcy zajmujący się e-handlem, koncentrują się przede wszystkim na zadowoleniu konsumentów poprzez zapewnienie im wysokich standardów obsługi. W ten sposób umiejętne „wsłuchanie” się w potrzeby klientów oraz spełnienie ich oczekiwań staje się kluczem do sukcesu.

Sprawne zadbanie o wygodę , zadowolenie i rosnące oczekiwania klientów jest nie lada wyzwaniem, z którym internetowe sklepy radzą sobie na różne sposoby. Z pewnością gratką dla klientów jest niewygórowana cena produktów. Taką taktykę pozyskiwania klientów przyjął np. internetowy sklep zajmujący się sprzedażą butów ślubnych.

Chcąc przebić się przez gąszcz konkurencyjnych ofert –mówi właścicielka witryny – postanowiliśmy wyróżnić się spośród nich atrakcyjną ceną. Nasze buty ślubne spełniają oczekiwania klientów. Gwarantujemy najwyższą jakość wykonania, mnogość wzorów i
modele według najnowszych trendów, a jednocześnie nie powalamy z nóg ceną zakupu. Dzięki atrakcyjnej ofercie, a także szczególnej dbałości o estetykę naszej strony zyskaliśmy wielu klientów, a ich zadowolenie stało się nasza domeną.

Innym zabiegiem zapewniającym powodzenie sprzedażowe, a także umożliwiającym trwałe nawiązanie relacji z wirtualnym użytkownikiem e- sklepu, jest stworzenie forum. Jego specyfika uzależniona jest oczywiście od branży. Aby zobrazować ten przykład, można odnieść się tu do internetowego sklepu z branży erotycznej www.shopsex.com.pl . Zainicjował on na swoim forum erotycznym rozmowy, których tematy zostały chętnie podjęte przez internautów. Umożliwiło to nie tylko trwałe przyciągnięcie klientów do sklepu, ale również rozpoznanie ich oczekiwań i preferencji.

O profesjonalnym podejściu do obsługi klientów świadczy również zapewnienie odpowiedniego poziomu komunikacji ( poprzez telefon, e-mail, gg) umożliwiającego kompetentne doradztwo oraz sprawna obsługę przed- i posprzedażową.

Te oraz inne czynniki sprawiają, że wirtualne zakupy nie są już dodatkiem do naszej codzienności, ale stają się silną alternatywą dla czasochłonnej i męczącej bieganiny po „zwykłych” sklepach. Dla klientów e- sklepów oznacza to przede wszystkim oszczędność – czasu i pieniędzy. Dla przedsiębiorców trudniących się handlem internetowym możliwość poszerzenia sprzedażowych horyzontów oraz wypracowanie wyróżniających firmę standardów, a dzięki temu zbudowanie wirtualnej marki, której rozpoznawalność przekłada się na realny dochód.












Licencja: Creative Commons
8 Ocena