Jak go wyregulować i dopasować do swoich potrzeb?
Jeśli jeździsz po zróżnicowanym terenie, wybierz rower górski, który nadaje się do jazdy po każdym terenie.

Ma on niedużą, mocną ramę, prostą lub lekko profilowaną kierownicę, pedały położone dość wysoko w stosunku do powierzchni drogi, szerokie opony, które umożliwiają, pokonywanie nierównych tras. Dzięki przerzutkom, łatweij podjeżdża się na nich pod górkę.
Rower uniwersalny lub inaczej treckingowy jest w sam raz dla Ciebie jeśli jeździsz częściej po szlakach utwardzonych, ale czasem też po wertepach. To rower klasyfikujący się gdzieś pomiędzy rowerem górskim a klasycznym. Ma nieco węższe opony, i trochę niżej umieszczone pedały.
Rower klasyczny pozwala jechać w pozycji bardziej wyprostowanej, nadaje się głównie do jazdy po utwardzonych drogach np. w mieście. Posiada prostą przerzutkę, wąskie opony profilowaną kierownicę. Nie da się nim jechać zbyt szybko, ale jest wygodny.
Bez względu na to który model wybierzesz, sprawdź czy jest dobry dla Ciebie! Po prostu wypróbuj go. Dostosuj wszystkie regulowane elementy tak byś czuł się komfortowo. Gdy to zrobisz, powinieneś swobodnie dotykać nogami do ziemi, jednocześnie siedząc na siodełku. Opony powinny być lekko ugięte, ale nie za mocno.
Gdy wysokość siodełka jest dopasowana, tak, że noga może się całkiem wyprostować gdy trzymamy stopę (palce) na pedałach w najniższym położeniu. Kierownica powinna być tak ustawiona, abyśmy nie musieli się garbić, ani też trzymać rąk nienaturalnie wysoko. Opony należy napompować na tyle, aby nie dobijały do felgi na nierównościach, ale też nie zamożno, by amortyzowały większość nierówności. Wszystko należy sprawdzić na zasadzie prób i błędów. Po chwili zrozumiesz, o co tak naprawdę chodzi. Będziesz mógł się cieszych z podróżowania swoim wygodnym i bezpiecznym rowerem.

Licencja: Creative Commons