Plan dystrybucji obejmuje szereg działań dotyczących dokładniejszego sprecyzowania następujących elementów:
1. Cel dystrybucji- dotarcie do określonej liczby konsum., dostarczenie konsum. usług, powiększenie udziału rynku.
2. Określenie rynków docelowych (do kogo –wiek, płeć,zarobki), rynki te możemy określić np. ludzie ochrony, ośrodki miejskie.
3. Geograficzny zasięg sprzedaży – na jakim rynku przeds. Chce działać np. Rynek region.
4. Liczba szczebli pośrednich-schemat dystrybucji
5. Określenie rodzaju dystrybucji-dystrybucja selektywna, dyst. intensywna.
Promocja marketingowa
1. Reklama- to wszelkiego rodzaju płatna forma nieosobistej prezentacji i promocji dóbr i usług.
2. Promocja sprzedaży- to zestawy krótkookresowych narzędzi mających stymulować szybsze i większe zakupy. Narzędzia: gratisy, degustacje, sztuki dodatkowe.
3. Marketing bezpośredni-wykorzystywanie nieosobistych narzędzi kontaktu w celu, komunikowania się z klientem np. marketing katalogowy, telewizyjny
4. Public relations – nawiązywanie do kontaktów z szeroką publicznością-sponsorowanie imprez.
5. Sprzedaż osobista- bezpośrednia prezentacja i osobista oferta
W przypadku dystrybucji należy także wspomnieć o kanałach dystrybucyjnych, dzięki którym dokonuje się przepływu określonego dobra czy usługi np: od producenta do finalnego odbiorcy. Istnieje w całym zakresie danego łańcucha wiele elemetów , dzięki którym mozna zapewnić sprawny przepływ wcześniej wspomnianych dóbr. Wszystko ma miejsce przy wykorzystaniu różnych narzędzi, wśród których należy wymienić środki transportu. Dlatego też spedycja stanowi kluczowy element w całym procesie dystrybucji powiązany z prawidłowo opracowaną logistyka . Również na poszczególnych etapach występują miejsca składowania którymi są magazyny. Tutaj odbywa się także istotny proces, którym jest magazynowanie określonej partii towarów.