Co roku pojawiaja sie nowe koncepcje na temat technik pozycjonowania stron internetowych. Równiez tym razem mozemy przeczytac o nowych technikach i narzedziach poprawiajacych widocznosc strony w wyszukiwarkach. Czy sa one skuteczne? - najnowsze trendy komentuja specjalisci z agencji marketingu

Data dodania: 2010-01-22

Wyświetleń: 2072

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Spersonalizowane wyniki wyszukiwania

Pod koniec 2009 roku zawrzala dyskusja na temat personalizacji wyników wyszukiwania przez Google. Wyszukiwarka zapamietuje nasza aktywnosc podczas uzytkowania poszczególnych funkcjonalnosci Google m.in. historii wyszukiwania. Na tej podstawie wyszukiwarka „uczy sie" naszych preferencji i personalizuje wyniki wyszukiwania. O ile indywidualizacja wyników byla dostepna dla zalogowanych internautów, to od grudnia Google sledzi równiez aktywnosc niezalogowanych uzytkowników.
- Ta zamiana moze byc poczatkiem rewolucji w prezentowaniu wyników przez Google. Obecny rok pokaze, czy rozpocznie sie nowy rozdzial w SEO, czy tez Google zaniecha zmian w tym kierunku - mówi Marcin Deregowski, wlasciciel agencji marketingu internetowego Artefakt.

Wyniki wyszukiwania w czasie rzeczywistym

Real-Time-Search jest nowa usluga Google pozwalajaca na indeksowanie zmian w sieci w czasie rzeczywistym. Jednym z najistotniejszych zródel tych wpisów jest nasza aktywnosc na serwisach spolecznosciowych i mikroblogach. Dzieki temu znacznie latwiej bedzie mozna dotrzec do archiwalnych wpisów na serwisach typu Twitter. A uzytkownicy jeszcze bardziej beda musieli zwracac uwage na to, co wypisuja w sieci...

Optymalizacja stron internetowych pod katem serwisów spolecznosciowych

Wraz z ekspansja Facebooka widzimy coraz czesciej ikony „Zostan fanem" na popularnych serwisach internetowych np. na Onecie. Coraz czesciej mozemy równiez polecic ciekawe wpisy innym internautom za posrednictwem serwisów social bookmarkingowych typu Wykop lub Elefanta poprzez przycisk „Dodaj do". Zwieksza to liczbe odniesien do strony, moze sie jednak okazac, ze silniejszy serwis w wynikach wyszukiwania wyprzedzi pozycjonowana strone.

Strategia ta moze byc wykorzystywana równiez w druga strone. Strony coraz czesciej tworza firmowe konta na serwisach spolecznosciowych zamieszczajac w swoim profilu odniesienie np. do oficjalnej strony firmowej. Nawet, jezeli serwisy zadbaja o to, zeby profil nie podnosil wskaznika Page Rank strony docelowej, zawsze pozostanie ruch wygenerowany ta metoda. Search Engine Journal zwraca równiez uwage na istotna kwestie optymalizacji linków pod katem serwisów Web 2.0 - „jezeli blogowanie staje sie mikroblogowaniem, to linki powinny stac sie mikrolinkami'.

W 2009 roku Google nauczylo sie „rozumiec" budowe forów internetowych i np. prezentuje w wynikach wyszukiwania liczbe postów na dany temat. Mozna sie spodziewac, ze w 2010 roku wyszukiwarki beda w stanie jeszcze lepiej analizowac strukture serwisów spolecznosciowych.

Wyszukiwarki w komórkach - z niszy do mainstreamu?

Czy wyszukiwarki w telefonach komórkowych maja szanse na wyjscie z niszy do mainstreamu? Szybki rozwój technologiczny urzadzen mobilnych kaze watpic w ta teze. Ewoluuja one w kierunku wytyczanym przez iPhony, gdzie mozliwe jest przegladanie calych stron i niepotrzebne jest korzystanie ze specjalnych wersji komórkowych. Czesto wystarcza male przeróbki na poziomie arkuszy stylów, zeby serwis stal sie czytelny na ekranie nowoczesnej komórki.

Szybkosc strony nowym kryterium Page Rank

Na zagranicznych serwisach pojawily sie informacje jakby szybkosc strony miala stac sie nowym kryterium Page Rank. Google wspomina, ze „wyniki jakosci" majace wplyw na pozycje strony moga zalezec od czasu ladowania strony, trudno jednak oszacowac prawdziwosc tej informacji.

Klipy video

Wg Smallbiztrends.com You Tube jest druga pod wzgledem popularnosci wyszukiwarka na swiecie. Zdaniem Marcina Deregowskiego ich potencjal nie jest jednak w Polsce wykorzystywany:

- Polskie firmy SEO dopiero raczkuja w temacie pozycjonowania klipów, wynika to przede wszystkim z braku zainteresowania pozycjonowaniem video ze strony rynku - argumentuje wlasciciel Artefaktu.

Geolokalizacja uzytkownika

W 2009 roku coraz wiecej firm przekonywalo sie do obecnosci na spolecznosciach. W 2010 roku nadchodzi czas na wykorzystanie nawiazanych znajomosci w tym zakresie. Dla wielu malych i srednich przedsiebiorców moze to byc rozpoczecie wspólpracy na poziomie lokalnym z wykorzystaniem funkcji geolokalizacji. Pojawiaja sie równiez zewnetrzne aplikacje pozwalajace na wyszukiwanie rozmówców dzieki temu kryterium. Pewne funkcje wyszukiwarek równiez staja sie dostepne po automatycznym okresleniu lokalizacji uzytkownika - Google dopasowuje w ten sposób mapy pokazujace sie przy okreslonych zapytaniach np. o restauracje.

Trudno jednoznacznie stwierdzic, które z powyzszych technik w najwiekszym stopniu moga wplynac na pozycje strony w wynikach wyszukiwania, a które sa wytworem wyobrazni branzowych blogerów. Analizujac trendy plynace do nas z Europy Zachodniej lub Stanów Zjednoczonych nalezy spojrzec na nie przez pryzmat specyfiki polskiego internetu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena