Wg raportu Marketing Sherpa, 69% marketerów ocenia kampanie marketingowe jako bardziej efektywnie, jeżeli opierają się one o integrację obecności na serwisach społecznościowych i działań z zakresu SEO. Zdaniem agencji Artefakt, marketerzy przeceniają jednak możliwości social media w zakresie pozycjonowania.

Data dodania: 2010-06-29

Wyświetleń: 1611

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Media społecznościowe wywierają rosnący wpływ na wyniki wyszukiwania, ponieważ są coraz ważniejszym źródłem treści indeksowanych w wyszukiwarkach. Kontrola tych treści jest właściwie ograniczona, co utrudnia ich świadome pozycjonowanie. Wydaje się więc, że pełna i zamierzona integracja działań z zakresu social media i SEO jest niemożliwa.

- Dotychczasowe realne próby wykorzystania social media do SEO pokazują niewielką synergię tych zjawisk. Serwisy społecznościowe można wykorzystać do „wirusowej" dystrybucji treści pozycjonujących, ale społeczności same umiejętnie likwidują próby zdobywania linków pozycjonujących. Również technologicznie większość mediów pozbawia takie linki właściwości przydatnych w SEO - przekonuje Marcin Deręgowski z agencji Artefakt.

Marketerzy z USA przepytani na potrzeby badania Marketing Sherpa "Social Media's Impact on SEO", przyznali jednak, że dostrzegają korzyści płynące z integracji działań na społecznościach i pozycjonowania. 69% marketerów oceniło pozytywnie wpływ social media na pozycję w wyszukiwarce. W poniższym zestawieniu zsumowane są odpowiedzi respondentów, którzy ocenili pozytywnie lub bardzo dobrze wpływ social media na pozycjonowanie.

• Poprawa pozycji strony i treści firmowych w wyszukiwarce - 91%
• Wzrost ruchu na stronę z targetowanych słów kluczowych - 90%
• Wyświetlanie treści firmowych w uniwersalnych wynikach wyszukiwania - 89%
• Zwiększenie wskaźnika ROI kampanii prowadzonych w wyszukiwarkach- 80%
• Generowanie większej liczby leadów pełnowartościowych (qualified leads) - 78%

Specjalista SEO z agencji Artefakt uważa, że powyższe oceny wynikają raczej z subiektywnej oceny
i mody na społeczności niż z twardych danych trackingowych.

- Social media stały się obecnie tak modne, że nie wypada kwestionować ich znaczenia w żadnej dziedzinie - uważa Deręgowski - Na obecnym etapie znaczenie społeczności dla SEO jest z pewnością mniejsze, niż mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać, choć nie warto ich bagatelizować - dodaje.

Niewątpliwie atutem społeczności jest ich wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Tworząc profile o odpowiednich nazwach lub używając w treści słów kluczowych można wpłynąć na pozycję określonych treści w Google.

- Jednak w tym przypadku znowu mówimy o promocji pośredniej - niewpływającej na pozycję samego promowanego serwisu, a jedynie na popularyzację treści, która w rzeczywistości jest poza kontrolą - uzupełnia Marcin Deręgowski.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena