Każdy człowiek w pewnym zakresie zarządza swoim czasem i efektywnością wykonywanych działań. Nie można powiedzieć, że człowiek nie zarządza czasem. Po prostu niektórzy robią to bardziej efektywnie.

Data dodania: 2010-01-02

Wyświetleń: 2510

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Korzyści płynących ze zwiększenia umiejętności zarządzania sobą w czasie jest wiele.

więcej czasu dla siebie
możliwość wykonania większej ilości działań
lepsze efekty wykonywanych działań
zadowolenie z siebie
budowanie zaufania
harmonia i skuteczna organizacja przestrzeni życiowej
poznanie swoich mocnych i słabych stron
i wiele innych

Na samym początku możemy poprawić umiejętność zarządzania sobą w czasie poprzez np. wypisanie celów. To bardzo prosta technika, dzięki której masz jasno określone cele, do których dążysz.

Kolejną sprawą jest monitorowanie postępów. Możesz wypisać to, co chcesz zrobić, a następnie odznaczać lub skreślać rzeczy, które już wykonałeś.

Pamiętaj, aby zawsze zaczynać pracę od rzeczy najważniejszych. Jeśli zaczynasz działanie od rzeczy nie mających większego znaczenia dla osiągnięcia Twoich celów, powinieneś zostawić je na sam koniec. Powinieneś określić sobie, co możesz zrobić już teraz, aby maksymalnie przybliżyć się do osiągnięcia swojego celu. Tym sposobem, bardzo szybko i z minimalnym wysiłkiem będziesz spełniać swoje marzenia.

Postaraj się, aby podczas wykonywania tego, co masz do zrobienia, zapewnić sobie spokój. Wyłącz telefon, komunikatory i program pocztowy. Jeżeli wpadniesz w rytm pracy, będzie Ci łatwiej ją zakończyć. Zawsze gdy ktoś nam przeszkadza, jesteśmy wybici z rytmu, a powrócenie do niego zabiera dodatkową energię - bez sensu jest tracenie energii na rzeczy mało ważne.

Więcej ciekawych porad dotyczących zarządzania sobą w czasie, znajdziesz na:
http://www.produktywnie.pl

Licencja: Creative Commons
2 Ocena