Irlandzkie tanie linie lotnicze Ryanair podpisały międzynarodową umowę z Grupą AXA Assitance i od 1 sierpnia są obsługiwane przez Inter Partner Assistance w zakresie usług ubezpieczeniowych.

Data dodania: 2009-11-23

Wyświetleń: 1789

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 3

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

3 Ocena

Licencja: Creative Commons

Inter Partner Assistance (www.ipa.com.pl) to marka należąca do Grupy AXA Assistance wchodzącej z kolei w skład Grupy AXA. Inter Partner Assistance Polska świadczy usługi od 1994 roku w sektorze podmiotów instytucjonalnych. Swoim zasięgiem AXA Assistance obejmuje cały świat, posiadając swoje filie w ponad 30 krajach, a w pozostałych – sieć korespondentów.

Pasażerowie Ryanair’a korzystający z połączeń z Polski mogą teraz wykupić ubezpieczenie zawierające szeroki zakres usług pomocowych, potrzebnych każdemu turyście. Rezerwacja biletów na lot liniami Ryanair została połączona z nowym pakietem ubezpieczeniowym. Pasażerowie mogą zapewnić sobie dodatkową ochronę. Pakiet ubezpieczeniowy obejmuje swoim zakresem pomoc medyczną oraz wsparcie w przypadku utrudnień w podróży. Na liście usług z zakresu ochrony medycznej znajduje się transport medyczny do placówki medycznej, a gdy to konieczne, z powrotem do kraju. Gdy zajdzie taka potrzeba specjaliści z Inter Partner Assistance mogą zorganizować także pomoc dentystyczną pasażerowi z bólem zębów, pokrycie kosztów przedłużonego pobytu spowodowanego problemami zdrowotnymi, transport dzieci chorego oraz wypłatę dodatku na czas jego pobytu w szpitalu.

Ponadto w przypadku odwołania lotu czy opóźnień podróży w stosunku do rozkładu, pasażerom będzie przysługiwało świadczenie odszkodowawcze, a w przypadku rezygnacji z lotu i przy przedłużającym się pobycie związanym z opóźnieniem lotu - zwrot kosztów za bilet. W przypadku jakichkolwiek problemów z bagażem, tj. zagubienia lub opóźnienia w dostarczeniu walizek, ubezpieczonemu pasażerowi będzie wypłacone odszkodowanie. W razie utraty paszportu, dowodu osobistego i kart płatniczych przez podróżnego, Ryanair zobowiązał się do udzielenia niezbędnej pomocy finansowej.

Irlandzki przewoźnik oraz Inter Partner Assistance przekonują, że nie opłaca się oszczędzać na ubezpieczeniu. Statystyki wskazują, iż liczba zachorowań wśród polskich turystów za granicą, gwałtownie wzrasta. Na co skarżą się polscy turyści? W miejscach egzotycznych, o bardzo wysokiej temperaturze, takich jak Egipt, Chorwacja czy Indie powodem skorzystania z polisy ubezpieczeniowej bywają głównie zaburzenia żołądkowo-jelitowe, poważne infekcje takie jak angina czy zapalenie oskrzeli oraz różnego rodzaju alergie. Ponadto częste są urazy ciała, które wymagają interwencji chirurgicznych (np. usunięcie kolców jeżowca).

Jak podsumowuje Europ Assistance Polska – firma od lat działających na rynku assistance, 70 proc. interwencji z ubezpieczenia podróżnego było związanych w lecie 2009 roku z kosztami leczenia, 20 proc. z wypadkami, a 10 proc. z utratą lub zniszczeniem bagażu, napadem, udzieleniem pożyczki po zgubieniu lub kradzieży pieniędzy.

Licencja: Creative Commons