Bardzo wielu Klientow nie ma świadomości o wszystkich mozliwościach jakie dają kampanie linków sponsorowanych.  Preferencja pozycji daje możliwość pojawiania się reklamy na niższych pozycjach, czyli za mniejsze stawki.

Licencja: Creative Commons

Data dodania: 2009-11-17

Wyświetleń: 1926

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Linki sponsorowane, czyli reklamy pojawiające się w wynikach google są bardzo elastyczne. Co za słowem elastyczne się kryje? Na przykład możliwość ustalenia odpowiedniej pozycji, na której nasza reklama ma się pojawiać. Zapewne dziwią się Państwo po co ustalać pozycję skoro chcecie być na pierwszym miejscu. Otóż pierwsze miejsce to nie zawsze cel reklamy. Często reklama ma nie tyle przyciągnąć Klienta na stronę co pokazać się i budować świadomość u Klienta, że taka marka, takie usługi możecie Państwo świadczyć swoim Klientom.

Bardzo wysokie miejsca wyświetlanai się reklamy to również większe koszty. Można je zawsze ograniczyć preferencją pozycji naszej reklamy. Ustawiamy wtedy preferencje pozycji np pomiędzy 3-5 i tylko w tym przedziale reklama będzie wyświetlana Internautom, pobierając za kliknięcie o wiele mniejsze pieniądze.

Jak wspominałem już w jakimś artykule dobrą formą reklamy jest również pozycjonowanie. Bardzo często strona Klienta jest bardzo dobrze wypozycjonowana, ale mimo to chce stosować jeszcze linki sponsorowane. W takiej sytuacji nie ma sensu (gdy strona zajmuje 1 miejsce w naturalnych wynikach) ustawiać tak kampanię linków aby znajdowała się w pierwszych trzech wynikach po lewej stronie. Lepiej taką kampanię umieścić po prawej stronie za o wiele niższą stawkę np. na miejscach 5-10. Taki rozrzut reklamy powoduje, że Klient ma większą możliwość trafić na Państwa stronę, co za tym idzie skorzystać z Państwa usług. Pamiętajmy o tym, że kampanie linków to bardzo elastyczne narzędzie, które można dostosowywać do naszych potrzeb.

Licencja: Creative Commons