1 - Wielu kierowców zimą zapala swój samochód i " grzeje " na jałowym biegu przez kilka minut, od czasu do czasu naciskając pedał gazu. Jest to działanie, które jest mało skuteczne, zużycie 90 % paliwa jest absolutnie nieproduktywne. Praca na biegu jałowym w zimie nie powinna trwać więcej niż góra 30 sekund. Ruszaj i jedź pierwsze kilka kilometrów z szybkością poniżej 70 km/godz.
2 - Aby uniknąć szybszego zużycia silnika w zimie stosuj wielosezonowe oleje wysokiej jakości. Nie warto na tym oszczędzać. W dłuższej perspektywie rachunek ekonomiczny przemawia zdecydowanie na korzyść dobrych olejów.
3 - Przed zimą sprawdź ciśnienie w cylindrach, stan swojego akumulatora i zapłon. Te trzy elementy to 80 % zimowych problemów.
4 - Sprawdź pasek klinowy alternatora. Luźny spowoduje, że twój akumulator mimo, że sprawny, będzie niedoładowany. Pamiętaj, że sprawność tego samego akumulatora w temperaturze poniżej zera stopni Celsjusza jest o połowę niższa niż w temperaturze 25 stopni. Taka już jego natura.
5 - Jakie stężenie płynu chłodniczego ? Najczęściej używane są glikole alkoholowe. W oryginalnych stężeniach zamarzają w temperaturze - 20 stopni. Ilość ciepła pochłanianego przez płyn chłodzący jest proporcjonalny do ilości wody w roztworze, ale z drugiej strony krzemiany i fosforany w nim zawarte lepiej rozpuszczają się w wodzie, gdy jej za mało osadzają się na ściankach układu chłodzenia powodując szybszą korozję. Najlepiej gdy miną mrozy przejść jak najszybciej na wodę.
6- Istnieje mit, aby spuścić nieco powietrza z kół, aby poprawić ich przyczepność. To niweczy całą pracę firm je produkujących. Tysiące godzin testów, lata doświadczeń w każdej szanującej się firmie produkujących opony jest po to, aby zaprojektować kształt, dobrać odpowiednie materiały i znaleźć optymalne ciśnienie, aby uzyskać optymalną przeczepność. Konkluzja : ciśnienie takie jakie zaleca producent.
7 - Naucz się jeździć ,,,,.. bez hamowania. W zimie się to bardzo przydaje, czyni jazdę bezpieczniejszą i na każdych 100 kilometrach możesz zaoszczędzić nawet do litra paliwa.
8 - Poślizgi
Rady teoretyczne są potrzebne, ale nie poparte solidną praktyką i ćwiczeniami w terenie zupełnie bezużyteczne. Najlepiej skorzystać z pomocy tych kierowców, którzy mają doświadczenie w tej dziedzinie. Teoreczne rady bez praktyki mogą być wręcz szkodliwe. Tu decydują podświadome nawyki wyniesione z treningu poślizg to ułamki sekund a reakcja może być na wagę czyjegoś życia.
9 - No i pamiętajmy w określonym czasie o zmianie opon z letnich na zimowe.