Jeśli posiadasz swoją stronę firmową w Internecie, to zapewne zdajesz sobie sprawę z tego, że sprzedaż którą generujesz on-line jest wprost proporcjonalna do liczby osób odwiedzających Twoją stronę www.

Data dodania: 2009-10-15

Wyświetleń: 1751

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 3

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

3 Ocena
Pobierz artykul

Licencja: Creative Commons

Ponad połowa ruchu (około 60%) na stronach Internetowych pochodzi z wyszukiwarek, z czego większość przypada na światowego lidera w wyszukiwaniu, czyli Google. Pozostały ruch na stronach (około 40%) generowany jest dzięki reklamom w zewnętrznych portalach Internetowych, poprzez mailingi reklamowe wysyłane na pocztę email, a także poprzez wejścia bezpośrednie (wpisywanie adresu strony bezpośrednio do przeglądarki Internetowej).

Aby więc zwiększyć ruch w serwisie Internetowym (stronie firmowej, portalu, sklepie) musisz pokazać się swoim potencjalnym Klientom w ich naturalnym środowisku czyli właśnie w Internecie. Jeśli nie prowadzisz wielkiego ogólnopolskiego portalu jak onet.pl, allegro.pl czy wp.pl, to nie marnuj pieniędzy na reklamę swojej strony www w prasie tradycyjnej, radiu, telewizji - będą to bardzo źle wydane (stracone) pieniądze.

 

W jaki sposób skierujemy Klientów na Twoją stronę?

Oczywiście będziemy kierowali ich do Ciebie w taki sposób w jaki sami odwiedzają Twój internetowy serwis, z tym, że my znacznie zwiększymy ten naturalny ruch, co z kolei przełoży się na zwiększenie przychodów Twojej firmy.

 

Na wzrost odwiedzin Twojej strony, wpływa głównie:

- podniesienie pozycji Twojej strony w wyszukiwarce Google. Im wyżej wyświetla się adres Twojej strony na żądaną frazę (hasło, słowo kluczowe) tym więcej unikalnych i nowych użytkowników odwiedzać będzie Twój serwis Internetowy każdego dnia.

- reklama w zewnętrznych serwisach Internetowych. Jeśli produkty Twojej firmy sprzedawane są w całej Polsce, należy przeprowadzić kampanie reklamowe w ogólnopolskich portalach, jeśli działasz lokalnie to Twoich potencjalnych Klientów szukać będziemy tylko w lokalnych serwisach Internetowych.

- mailing czyli bezpośrednie i indywidualne dotarcie do Klienta z odpowiedniej grupy docelowej, poprzez wysłanie mu oferty Twojej firmy wprost na jego skrzynkę email.

w skrócie, są to:
- banery reklamowe
- pozycjonujące linki tekstowe
- pozycjonowanie w Google
- optymalizacja Twojego serwisu (strony internetowej)
- wpisy w katalogach branżowych
- rejestracja w systemach wyszukujących (wyszukiwarki)
- wpisy sponsorowane
- mailingi
- marketing szeptany (wpisy na forach i blogach)

 

O ile wzrośnie sprzedaż firmy dzięki reklamie w Internecie?

Za przykład weźmy sobie jeden z serwisów, którego promocją zajmujemy się od kilku miesięcy. W maju 2009r. zlecono nam wypromowanie Internetowego serwisu (sklepu) oferującego elektroniczne publikacje (eBooki, audioBooki) oraz tradycyjne książki papierowe - www.DarmoweeBooki.com Zasięg serwisu - cała Polska.

W okresie styczeń - maj 2009, serwis odwiedzało dziennie około 150 unikalnych użytkowników. Na wstępie przeprowadziliśmy optymalizację kodu źródłowego oraz zwiększyliśmy użyteczność (usability) strony. Działania te miały na celu dostosowanie strony do aktualnych wymogów wyszukiwarek Internetowych, podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania oraz poprawienie jej obsługi przez odwiedzających ją użytkowników (potencjalnych Klientów).

W czerwcu zajęliśmy się katalogowaniem serwisu, czyli umieszczeniem odnośników do niego prowadzących w specjalnie przeznaczonych do tego katalogach Internetowych. Linki umieścilismy także w innych zwyczajnych serwisach Internetowych.

W lipcu zaczęliśmy promować stronę w ogólnopolskich portalach Internetowych (między innymi: portal nieruchomości aleOferta.pl i forum dla inwestorów forumPi.pl). Skupiliśmy się na kampaniach billboardowych oraz na linkach tekstowych, które oprócz bezpośredniego kierowania ruchu na stronę Klienta, mają także bardzo duży wpływ na przyszłą pozycję strony w naturalnych wynikach wyszukiwania w Google i innych wyszukiwarkach Internetowych.

Na dzień 15 października 2009r., możemy pochwalić się ponad 3 krotnym wzrostem liczby odwiedzin serwisu www.DarmoweeBooki.com . Same odwiedziny serwisu nie są jednak aż tak ważne dla naszego Klienta - my także o tym wiemy. Po około 4 miesiącach jakie minęły od czasu gdy zajęliśmy się pełną promocją i reklamą serwisu, sprzedaż prowadzona przez naszego Klienta poprzez jego stronę Internetową wzrosła o ponad 400% !

Środki jakie miesięcznie przeznaczane są przez naszego Klienta na Internetową reklamę jego serwisu, odpowiadają mniej więcej 25% dochodu netto ze sprzedaży generowanej przez ten serwis. Prosty przykład: Zakładając, że strona Internetowa Twojej firmy, bez żadnej zewnętrznej reklamy Internetowej, zarabia miesięcznie 1,000 zł., to jeśli na reklamę i promocję w Internecie przeznaczysz ten 1,000 zł. - w kolejnych miesiącach zyski generowane w Internecie będą sięgały około 4,000 zł. Odejmując koszty jakie przeznaczasz miesięcznie na Internetowy marketing, w kasie Twojej firmy pozostanie 3,000 zł. każdego miesiąca. Twoje dochody netto wzrosną więc, aż o 200% ! Na marginesie dodam, że promowany przez nas serwis z eBookami www.DarmoweeBooki.com zarabia teraz mniej więcej 300% więcej w stosunku do okresu z przed kampanii reklamowej.

 

Nie będę zdradzał tutaj całego procesu, skutecznego marketingu Internetowego - ale, jeśli chciałbyś samodzielnie przeprowadzić skuteczną kampanię reklamową swojej Internetowej firmy, polecam publikację Emilii Jedamskiej "Niezawodne strategie wygrywania w sieci" oraz poradnik Jolanty Gajdy "e-Biznes jako sposób na sukces".

Jeśli Twoja firma dobrze radzi sobie w swojej branży, to pewnie nie masz czasu na samodzielne zajmowanie się jej reklamowaniem. My pomożemy Ci zdobyć potencjalnych Klientów, a tylko od Ciebie zależało będzie czy zatrzymasz ich u siebie na dłużej.

 

Pozdrawiam i zapraszam do współpracy

Damian Żukiewicz - ziuber.pl

 

 

Licencja: Creative Commons