Firmowe strony www to podstawa wszelkich działań promocyjnych w sieci oraz najskuteczniejsza forma pozyskiwania Klientów. Projektowanie stron internetowych dla przedsiębiorstw umożliwia im prezentowanie swojej oferty o każdej porze dnia i nocy, a także jest jedną z pierwszych inwestycji przedsiębiorstwa w promocję.

Data dodania: 2009-10-12

Wyświetleń: 1736

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena
Pobierz artykul

Licencja: Creative Commons

Według GUS już ponad 50% polskich przedsiębiorstw posiada firmową stronę www.

Jeżeli firma nie zdecydowała się jeszcze na projektowanie stron www, można powiedzieć, że oddała część swoich Klientów konkurencji, która istnieje w internecie. Obecnie koszt stworzenia witryny nie jest duży, za to zysk możliwy do osiągnięcia za pośrednictwem firmowej wirtualnej wizytówki wysoki.

Firmowy serwis ma być przede wszystkim źródłem wszelkiego rodzaju informacji dla potencjalnych kontrahentów. Projektowanie stron www z myślą o stworzeniu serwisu, w którym bez problemu można odnaleźć potrzebne informacje będzie stanowić niewątpliwy atut firmy i sprzyjać budowaniu marki i wizerunku. Oprócz tego dużo o firmie będzie mówił wygląd strony www, która powinna być dopasowana do branży, w której działa przedsiębiorstwo oraz designowo podążać za aktualnymi trendami, panującymi w internecie.

Nie wystarcza już fakt, że firmowa strona www prezentuje ofertę 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Wykonawca musi zadbać o wszystkie elementy identyfikacji wizualnej. Przede wszystkim szata graficzna powinna być zgodna z nią, a także z wizerunkiem firmy kreowanym poprzez inne kanały komunikacji. Zastosowane znaki graficzne powinny być przede wszystkim podobne wizualnie, aby ich forma była spójna. Należy także pamietać o zachowaniu umiaru w projektowaniu szaty graficznej, tak by powstające dzieło nie przyćmiło sobą rzeczywietsej wartości strony: treści.

Ważną rzeczą jest także prezentacja przedsiębiorstwa oraz jego oferty. Ogólna forma przedstawienia artykułów powinna być dostosowana do potrzeb firmy, informacje powinny być klarowne i łatwe do odnalezienia. Czytelnie powinna być prezentowana specyfika produktów, a także podkreślone ich najważniejsze cechy. Wszystkie produkty powinny być przedstawione na zdjęciach, aby były jak najlepiej szczegóły asortymentu zaprezentowane były konsumentom. Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie galerii produktu, oraz zamieszczenie pełnej specyfikacji w dokumentach powiązanych np. PDF.

Projektowanie stron www musi być realizowane głównie z myślą o Klientach i ich wygodzie, dlatego warto spojrzeć na wszystko z punktu widzenia Klienta, dla którego najważniejsza jest użyteczność. Zamieszczone dane należy pogrupować w najbardziej optymalny sposób, tak aby każdy użytkownik odwiedzający serwis mógł znaleźć interesujące go informacje w łatwy i szybki sposób. Intuicyjny system nawigacji i szczegółowa wyszukiwarka też będą sprzyjały internautom, którzy nade wszystko cenią sobie funkcjonalność serwisów i aktualność prezentowanych treści.

Warto rozbudować serwis o wyszukiwarkę pozwalającą na szybkie dotarcie do wybranych elementów oferty. Nie trudno zauważyć, że projektowanie stron musi zawsze służyć podstawowym dwóm celom:

- budowaniu wizerunki i świadomości marki

- jak najlepszemu prezentowaniu oferty

Jak uczy doświadczenie skupienie sie na drugim celu powoduje, iż pierwszy jest realizowany niejako przy okazji i nie zmusza do zwiększania nakładów czasowych projektowania strony www.

 

 

 

Licencja: Creative Commons