1
głosów
- +

Dziewczyny też grają w gry?

Autor:

Aktualizacja: 28.09.2009


Kategoria: Internet i Komputery / Gry


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1920 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Powszechnie uważa się gry komputerowe za domenę męskiej części ludzkiej populacji. Nie da się jednak nie zauważyć, że istnieje szerokie grono kobiecych odbiorców tego typu rozrywki.


Powszechnie uważa się gry komputerowe za domenę męskiej części ludzkiej populacji. Nie da się jednak nie zauważyć, że istnieje szerokie grono kobiecych odbiorców tego typu rozrywki.

Jednak aby oddać kobietom sprawiedliwość trzeba powiedzieć jasno, że nie jest tak iż gry komputerowe są kierowane do mężczyzn, a kobiety jedynie przypadkiem zaczynają uczestniczyć w rozrywce przeznaczonej dla drugiej płci. Jest oczywiście inaczej. Choć są gry skierowane szczególnie w stronę chłopaków lub dziewczyn, to jednak większość tworzona jest w oparciu o inne podstawy. Chęć maksymalizacji zysków jest tu oczywiście podstawowym wyznacznikiem. Stąd właśnie wzięło się pojęcie takie, jak gry dla dziewczyn. Choć jest to sformułowanie nieco abstrakcyjne to jednak ma ono rację bytu. Sągry, które są skierowane przede wszystkim do dzieci, do chłopców, do mężczyzn oraz do kobiet, czy dziewczyn. Charakterystyczną cechą tych ostatnich jest przełożenie środka ciężkości z szybkiej akcji na większe skupienie nad fabułą oraz emocjonalną częścią rozgrywki. Jak wiadomo kobiety przywiązują mniejszą wagę do sfery wizualnej, stąd gry do nich skierowane są z reguły skupione na interesującej rozgrywce, daniu poczucia emocjonalnego związku z postaciami oraz wprowadzenia wątku miłosnego. Niestety tego rodzaju gier jest dużo mniej niż charakterystycznych dla dla całej branży produktów wypełnionych po brzegi wartką akcją. A szkoda, bo tego rodzaju zróżnicowanie zawsze wpływa pozytywnie na rozwój całości. Ostatnimi czasy obserwujemy postępujące w szybkim tempie zjawisko przerostu formy nad treścią, może, gdyby skupić się trochę bardziej na innych aspektach niż dotąd uzyskalibyśmy nową jakość w przemyśle gier komputerowych.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij