Internet zaskakuje coraz nowszymi narzędziami, które ułatwią biznes. Jednym z nich jest szczegółowa baza dostawców i kupujących z wieloma rozwiniętymi funkcjami. Pierwsze portale tego typu pojawiają się już na polskim rynku internetowym.

Data dodania: 2009-08-26

Wyświetleń: 1665

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena
Pobierz artykul

Licencja: Creative Commons

Najlepszy towar, najniższa cena

Jeżeli prowadzisz firmę i potrzebujesz znaleźć lub skontaktować się z producentem czy dystrybutorem określonych produktów lub usług z pewnością chciałbyś, aby było to możliwe w jednym miejscu. Jeżeli zaś sam produkujesz lub dystrybuujesz różnego rodzaju produkty, dążysz do zaprezentowania swojej oferty jak najszerszemu gronu potencjalnych odbiorców. Nic dziwnego, czas bowiem to pieniądz.

Portale tego typu (np. www.iSuppliers.net) umożliwiają przedsiębiorcom dostęp do wciąż powiększającej się bazy potencjalnych kontrahentów, ich ofert oraz informacji o tym, czego dokładnie poszukują i co oferują. Dodatkowo dostawcy mogą prezentować swoją firmę w obszernym katalogu firm portalu.

Niezaprzeczalnie największym atutem tego typu portali jest fakt, że zarówno sprzedawcy, jak i kupujący mają stały wgląd w oferty firm, które mogą zostać ich potencjalnymi klientami. Dzięki temu, że wszystko jest w jednym miejscu, nie stanowi problemu np. wystosowanie zapytania o cenę interesującego produktu lub wysłanie szczegółowej oferty zainteresowanym. W czasach, w których poszukiwanie interesującej oferty w Internecie może zabrać wiele godzin, takie rozwiązanie jest naprawdę wartę uwagi.

Narzędzia

Każdy z dostawców może stworzyć swoją stronę internetową, dzięki której w profesjonalny sposób zaprezentuje firmę oraz swoje produkty. Co ważne, strona ta przystosowana jest do stałej aktualizacji. Oprócz danych kontaktowych system umożliwia zamieszczenie wielu szczegółowych informacji, m.in. o firmie, oferowanych produktach lub usługach czy możliwość dodawania referencji od dotychczasowych klientów. Wydaje się, że ta funkcjonalność będzie bardzo cenna dla użytkowników tego typu portali. Obecnie, kiedy zakupy i transakcje w Internecie to chleb powszedni, każdą możliwość biznesowej obecności firm w sieci nie sposób bowiem przecenić.

Handel w sieci musi opierać się na zaawansowanej wyszukiwarce dostawców i produktów. Pozwala ona zaoszczędzić czas na przeszukiwaniu książek telefonicznych, katalogów firm czy poszczególnych stron internetowych. Po wpisaniu przykładowego produktu przed oczami pojawia się lista dostawców, mających go w swojej ofercie.

Największą zaletą obecności na nowoczesnych portalach handlowych jest jednak natychmiastowa wymiana informacji pomiędzy sprzedającymi i zainteresowanymi ich produktami. Załóżmy, że sklep XYZ ma zapotrzebowanie na dostawę pralek. Dzięki takim portalom może automatycznie wysłać informację do wszystkich dystrybutorów pralek, a następnie wybrać dla siebie najlepszą propozycję. Wystawione zapytanie ofertowe będzie dodatkowo wyświetlane na portalu.
Dodatkowo każdy zarejestrowany ma dostęp do swojej wewnętrznej skrzynki pocztowej, do pełnej bazy dostawców oraz do listy zapytań ofertowych kupców.

Licencja: Creative Commons