Na przykładzie kilku newsletterów, które mam przyjemność prowadzić, postanowiłem sprawdzić jak długo wysyłka newslettera działa. Przy czym to, czy działa, określiłem jako wejścia na stronę poprzez newsletter. Zestawiłem te dane także w wynikami ankiety Dr. Emailowski rusza w Polskę. Wykres życia mailingu / newslettera wygląda następująco:
Jak widać życie newslettera nie trwa długo. Jak najbardziej jest skuteczny ale nie po kilku dniach już nikt o nim nie pamięta. Swoje zrobił. Ale czy na pewno? Czy nie ma metody aby przedłużyć życie newslettera? Swego rodzaju nieskończone życie przygotowane wcześniej newslettery mają w przypadku autoresponderów. Ale nie w każdym modelu można zastosować autorespondery. Zatem w dużej mierze nasz nakład pracy na sporządzenie newslettera ginie po kilku góra 10 dniach.
Co zatem można zrobić aby nasza praca przynosiła bardziej długoterminowe korzyści?
Po pierwsze można stworzyć na własnej stronie archiwum newsletterów. Rozwiązanie takie w połączeniu z kanałem RSS doskonale zastosowała firma Oriflame.pl - zobacz tu.
Łączymy dzięki takiemu rozwiązaniu kanał RSS i archiwum newsletterów. Bardzo przypomina to rozwiązanie jakie jest stosowane w Infomail.pl pozwalające subskrybować kanały RSS newsletterów które nie mają takiej możliwości nawet na swoich stronach WWW. Zobacz kanał RSS witryny RTV Euro AGD w Infomail.pl
Jak wpływają kanały RSS na wielkość odwiedzin? Wierzcie mi wpływają. Jest grupa osób, która unika podawania adresu e-mail gdziekolwiek - ta grupa będzie subskrybować kanał RSS. Mało tego, ponieważ kanały RSS są przeglądane rzadziej niż skrzynka e-mail, to już przez to newsletter działa dłużej. Jest grupa osób która poszukuje informacji i trafia poprzez Wasze archiwum newsletterów na Waszą srtonę WWW. Zatem raz opublikowany newsletter działa tak długo jak długo jest utrzymywana podstrona w serwisie WWW zawierająca ten newsletter. Proste a skuteczne.
Oto jak przedstawia się wykres skuteczności prezentacji na stronach WWW (Infomail.pl):
Stworzenie takiego archiwum nie powinno być kłopotliwe, a już zupełnie proste jest założenie go w Infomail.pl. Wystarczy zgłosić witrynę i za jednym zamachem mamy archiwum i kanały RSS naszego newslettera.
I na zakończenie ostatni wykres pokazujący jak działa efekt synergii działań.
Raz tworzony newsletter niech pracuje dla nas jak najdłużej czego sobie i Wan życzę.