Niestety, za bezpłatnymi ofertami rzadko kiedy kryją się usługi i produkty na poziomie. Większość z nich proponuje nieskomplikowane, często najprostsze rozwiązania. Wielu danych, które są potrzebne do projektów czy firmowych działań, próżno szukać w bezpłatnych ofertach.
Za płatnością idzie jakość
Jeśli osoby, a zwłaszcza firmy, chcą otrzymać naprawdę wartościowe narzędzia i bazy informacji, powinny zastanowić się nad skorzystaniem z ofert płatnych - niekoniecznie drogich. Takie opcje oferują wersje na wyższym poziomie, bardziej dopracowane i z większą ilością modułów. Zawsze są one bardziej aktualne od wersji bezpłatnych. Co ważne - korzystanie z nich jest znacznie bezpieczniejsze niż w przypadku aplikacji, które każdy może ściągnąć. I nie zawsze są to opcje kosztowne.
Warto pamiętać, że w przypadku ogłoszeń czy udostępniania baz informacji - jeśli firmy korzystają z ofert płatnych, ich dane są dostępne w pierwszej kolejności. Dotyczy to każdej formy wyszukiwarki - zarówno ogólnych, jak i branżowych. Bywa też tak, że na niektórych stronach dla użytkowników wyświetlane są tylko oferty płatne.
Wszystko zależy od celów firmy
- Wszystko zależy od tego, czy firma chce się rozwijać i jak myśli o swojej przyszłości. Jeśli planuje przebić się ze swoja ofertą, być widoczna i mieć coraz większe obroty, bez inwestycji - choćby małej - się nie obejdzie. Bo nie da się tego osiągnąć korzystając z ofert bezpłatnych. Zasada jest prosta - jeśli chcesz być widoczny, powinieneś poważnie pomyśleć o ofertach płatnych. Na przykład w przypadku Giełdy Biznes Ofert OPENKontakt.com oferty płatne zawsze są wyświetlane w pierwszej kolejności. Mają też widoczne wszystkie dane teleadresowe - mówi Bartłomiej Niewiński, właściciel Giełdy.
Każdy kontrahent, który wejdzie na Giełdę Biznes Ofert i korzysta z jej zasobów, może bez problemów nawiązać kontakt z firmami, które pozostawiły ofertę płatną. Dzięki temu łatwo poszerza grono partnerów biznesowych. Warto zauważyć, że w przypadku ofert bezpłatnych nie byłoby to możliwe.
Oferty płatne na wielu portalach są dodatkowo tłumaczone na różne wersje językowe - w przypadku portalu OPENKontakt.com są to wersje angielska, niemiecka i rosyjska. To znacznie ułatwia dotarcie ze swoją ofertą do partnerów biznesowych w innych krajach. Ciekawą tanią opcją są też hasła pełnego dostępu.
Wybierają dane pełne czy ukryte?
Nie raz byłeś w sytuacji, kiedy szukałeś interesujących cię ofert - i miałeś do wyboru oferty z pełnymi danymi oraz takie, do których kontakt był utrudniony. Które wybierałeś częściej? Pewnie - tak jak większość osób w takiej sytuacji - te, które są bardziej dostępne. Wniosek? Jeśli oferta firmy ma ukryte dane teleadresowe, kontrahenci nie skorzystają z niej i szybciej skontaktują się z jej konkurencją.
- Przecież nie ma sensu utrudniać dostępu do swoich ofert osobom, które są nimi naprawdę zainteresowane. Badania przeprowadzone przez nasz portal pokazują, że oferty płatne cieszą się ponad 10-krotnie większym zainteresowaniem od tych, które nie mają widocznych danych. Jak widać, różnica jest ogromna. To na pewno przekłada się także na skuteczność tych ofert - mówi Bartłomiej Niewiński.
Jeśli tak wiele można otrzymać w opcji płatnej - warto zastanowić się nad tym, czy w nią nie zainwestować. Wielu przedsiębiorców, którzy poważnie myślą o wykorzystaniu Internetu do pozyskiwania nowych kontrahentów, o dynamicznym rozwoju, nie ma wątpliwości - aby zaistnieć i być zauważalnym na rynku, warto zainwestować, nawet niewielką sumę. Inaczej jest się tylko jedną w gąszczu podobnych firm i ofert.
Sylwester Sacharczuk
SKŁONNI PŁACIĆ
Również badania przeprowadzone za granicą pokazują, że internauci są skłonni płacić niewielką sumę, aby móc korzystać z internetowych ofert. Chodzi też o korzystanie z popularnych serwisów. Aby np. korzystać z wyszukiwarki Google, ponad połowa z badanych 5 tysięcy internautów jest gotowa zapłacić co miesiąc 2 dolary lub ich równowartość. Dla wielu z nich nie byłaby problemem drobna opłata za korzystanie z YouTube, Yahoo lub Wikipedii.