Zmieńmy się razem z wiosną..Czas na odzyskanie dobrego samopoczucia i pozbycie się stresu.

Data dodania: 2009-04-15

Wyświetleń: 1630

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena
Pobierz artykul

Licencja: Creative Commons

Wiosna to dobry czas na rozliczenie. Spójrzmy w lustro: podkrążone oczy, ziemista cera, może kilka kilogramów więcej. Uczucie ciągłego zmęczenia, senności i rozdrażnienia. Kogo obwinić za nasz stan? Pracę, obowiązki, szybkie tempo życia? Próbując osiągnąć dobry status społeczny i materialny, goniąc za nowinkami, czasem zapominamy o sobie.

Wiosna to dobry czas by wprowadzić zmiany. Dookoła wszystko się budzi, więc i my przyłączmy się do ożywionego świata. Jak to zrobić? Oto najprostsze metody.

Zaczerpnijmy świeżego powietrza. Otwórzmy oczy i okna. Wyjdźmy nawet na krótki ,pół godzinny spacer. Wietrzmy biura i mieszkania. Wdychajmy powietrze głęboko i spokojnie. Oddychanie powinno być rytmiczne, tak by w pierwszej fazie powietrze dostało się do dolnej części płuc, spowoduje wysunięcie brzucha. Następnie należy wypełnić środkowa część płuc wierzchołek. Przy ostatnim ruchu dolna część brzucha lekko wysuwa się. Właściwe oddychanie przywróci nam spokój i dotleni organizm.

Codziennie wypijajmy około 2 litrów wody. Woda powinna być średnio lub wysoko mineralizowana. Taka woda nie wypłucze z organizmu mikropierwiastków a pomoże w odtoksycznieniu i nawodnieniu. Pamiętajmy, żeby pić wodę pomiędzy posiłkami a nie w trakcie, inaczej zakłócimy proces trawienny.

Unikajmy kawy , herbaty oraz napojów gazowanych. Zastąpmy je sokami ze świerzych owoców i warzyw oraz zieloną herbatą. Ekstrakt z jej liści jest najbogatszym źródłem polifenoli , które świetnie usuwają wolne rodniki. Przyspieszają też zamianę toksycznych substancji na takie które łatwo rozpuszczają się w wodzie i tłuszczach, czyli odtoksycznienie.

Jedzmy naturalne i nie przetworzone pożywienie. Unikajmy tłuszczy, słodyczy, gotowych półproduktów. Zastąpmy je coraz bardziej dostępnymi na wiosnę warzywami ,owocami oraz ziołami. Ostatnie jedzenie zaplanujmy do 18-tej. Potem pozwólmy organizmowi odpocząć a unikniemy koszmarów lub bezsenności.

To kilka łatwych i prostych do wprowadzenia w nasze życie rad. Dzięki nim odzyskamy świeżość cery i blask spojrzenia. Będziemy pełni energii i zneutralizujemy stres i napięcie gromadzące się w nas każdego dnia.
Licencja: Creative Commons