1. Dbaj o to, czy twoi adresaci będą zainteresowani treściami, które im wysyłasz.
Nie możesz oczekiwać wysokiej skuteczności swojego email newslettera jeżeli zaczniesz wysyłać setki wiadomości o bardzo różnej tematyce. Skup się na tym co jest najważniejsze dla twoich klientów i tym co jest najbardziej związane z tematyką twojej strony, bloga, czy produktu (lub usługi), którą chcesz sprzedać. Nie wysyłaj ludziom zainteresowanym kursem prawa jazdy informacji o tym jak najlepiej dbać o przydomowy ogródek - jedyne co osiągniesz takim działaniem to spadek liczby twoich subskrybentów do zera.
2. Potrzeby klientów przedkładaj nad własne korzyści finansowe
Tak naprawdę to pierwsza zasada marektingu w ogóle, a nie tylko email marketingu. W dłuższej perspektywie zawsze bardziej opłacalne jest dbanie o potrzeby klientów, niż tylko o własny zysk. Najskuteczniejsi marketerzy w branży zawsze mają na uwadze dobro klienta i ich mailing jest przez to najbardziej skuteczny. Poza tym musisz pamiętać, że zadowolony klient to prawdopodobnie dwóch nowych klientów, natomiast klient niezadowolony, to dziesięciu straconych na zawsze potencjalnych klientów. Takie są brutalne fakty, dlatego zawsze musisz dbać o interesy twoich subskrybentów i nie zrażać się tym, że efekty nie będą natychmiast widoczne.
3. Sprzedawaj tylko to co sam byś kupił
Pomijając już pozytywny aspekt moralny takiego działania, to wiedz, że łatwiej przekonać osoby trzecie do zakupu jakiegoś produktu, jeżeli samemu jesteś do tego przekonany. Poza tym punkt ten wiąże się z poprzednim - polecanie wartościowych produktów i usług pozwala dbać o potrzeby Twoich odbiorców co w efekcie przełoży się na twój zysk.