Unikaj zbyt długich adresów URL
Linki o zbyt długich adresach URL mogą być ciężkie do kliknięcie, ponieważ jeżeli nie zmieszczą się w jednej linijce wiadomości e-mail, to ulegną „złamaniu" na dwie linie. Niektóre programy pocztowe potraktują taki link jako dwa osobne odnośniki, przez co kliknięcie użytkownika nie przeniesie go tam, gdzie byśmy chcieli. Tak samo jest z obecnością niektórych znaków specjalnych w adresie URL, na przykład ‘#'.
Postaraj się, aby twoje linki mieściły się w jednej linijce. Jeżeli zajdzie taka potrzeba to skracaj tekst linku lub korzystaj ze skracarek linków. W ostateczności możesz podać link w formie zwykłego tekstu (bez klikanego odnośnika) i poprosić czytelnika o wklejenie danego linka do paska adresu jego przeglądarki. Jednak jeżeli chcesz prowadzić profesjonalny e-mail marketing to nie stosuj takiego rozwiązania.
Unikaj pisania wielkimi literami i wykrzykników
To jest podstawowa zasada e-mail etykiety i netykiety. W Internecie przyjęło się, że pisanie WIELKIMI LITERAMI oznacza krzyk. Wykrzyknik raczej też jest jednoznacznie kojarzony. Pomyśl, czy twoi potencjalni klienci byliby zachwyceni, gdybyś na nich krzyczał w rzeczywistości? Nie sądzę - tak samo jest z e-mail newsletterami.
Oferuj opcję wypisania się z listy mailingowej
Zawsze dawaj szansę swoim subskrybentom na wypisanie się z Twojej listy e-mailingowej. Przeważnie link umożliwiający wypisanie się z newslettera jest oczekiwany na końcu wiadomości. Prowadząc kompleksowy e-mail marketing musisz zawrzeć taki link w każdej swojej wiadomości. Jego obecność pokazuje twoim odbiorcom, że ich szanujesz i dbasz o nich. Poza tym ludzie wolą zawsze mieć wolny wybór niż być do czegoś zmuszani.