Trzy krótkie, proste i podstawowe porady, które pozwolą uczynić prowadzony przez ciebie e-mail marketing profesjonalnym i uchronią cie przed posądzeniem o SPAM.

Data dodania: 2010-07-16

Wyświetleń: 1824

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Unikaj zbyt długich adresów URL


Linki o zbyt długich adresach URL mogą być ciężkie do kliknięcie, ponieważ jeżeli nie zmieszczą się w jednej linijce wiadomości e-mail, to ulegną „złamaniu" na dwie linie. Niektóre programy pocztowe potraktują taki link jako dwa osobne odnośniki, przez co kliknięcie użytkownika nie przeniesie go tam, gdzie byśmy chcieli. Tak samo jest z obecnością niektórych znaków specjalnych w adresie URL, na przykład ‘#'.


Postaraj się, aby twoje linki mieściły się w jednej linijce. Jeżeli zajdzie taka potrzeba to skracaj tekst linku lub korzystaj ze skracarek linków. W ostateczności możesz podać link w formie zwykłego tekstu (bez klikanego odnośnika) i poprosić czytelnika o wklejenie danego linka do paska adresu jego przeglądarki. Jednak jeżeli chcesz prowadzić profesjonalny e-mail marketing to nie stosuj takiego rozwiązania.

 


Unikaj pisania wielkimi literami i wykrzykników


To jest podstawowa zasada e-mail etykiety i netykiety. W Internecie przyjęło się, że pisanie WIELKIMI LITERAMI oznacza krzyk. Wykrzyknik raczej też jest jednoznacznie kojarzony. Pomyśl, czy twoi potencjalni klienci byliby zachwyceni, gdybyś na nich krzyczał w rzeczywistości? Nie sądzę - tak samo jest z e-mail newsletterami.

 

 

Oferuj opcję wypisania się z listy mailingowej


Zawsze dawaj szansę swoim subskrybentom na wypisanie się z Twojej listy e-mailingowej. Przeważnie link umożliwiający wypisanie się z newslettera jest oczekiwany na końcu wiadomości. Prowadząc kompleksowy e-mail marketing musisz zawrzeć taki link w każdej swojej wiadomości. Jego obecność pokazuje twoim odbiorcom, że ich szanujesz i dbasz o nich. Poza tym ludzie wolą zawsze mieć wolny wybór niż być do czegoś zmuszani.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena