Jeśli potencjalny klient nie będzie przekonany, że produkt zadziała w jego przypadku, to mało prawdopodobne, że cokolwiek kupi.
W copywritingu elementy dowodowe (które przekonują, że to co oferujesz rzeczywiście działa) mogą być prezentowane na każdym kroku. Na dobrą sprawę mogą znaleźć się np. już w nagłówku (o ile przyciągną uwagę czytającego) albo we wstępie.
Jeśli copywriter zacznie pisać ofertę sprzedażową od przedstawienia dowodu, to zaraz po dowodzie musi przedstawić korzyści, jakie wynikają z korzystania z produktu. W copywritingu łatwiej i lepiej jest zacząć od problemów lub korzyści, a dopiero potem udowodnić i potwierdzić, że to co jest reklamowane rzeczywiście działa.
Copywriting, który nie przedstawia żadnych dowodów na działanie produktu sprzeda raczej niewiele, bo kto kupi kota w worku?
Wszelkie fakty związane ze sprzedawanym produktem są bardzo ważne. Dlaczego?
Potrzebne są w copywritingu, żeby stworzyć w głowie potencjalnego klienta przekonanie, że coś działa i że warto wydać pieniądze. Dopiero to przekonanie sprzeda.
Dlaczego potrzebujesz dowodu w twojej ofercie?
Po pierwsze ludzie są sceptyczni i podchodzą z rezerwą do reklam. Po drugie racjonalizują.
Przyjmuje się, że klienci kupują w większości przypadków pod wpływem emocji - i z tego korzysta dobry copywriting. Równie często klienci potrzebują logicznego wytłumaczenia, dlaczego wydali na coś pieniądze. To wytłumaczenie potrzebne jest dla samych klientów po to, żeby nie cierpieli na wyrzuty sumienia, dla ich rodzin - żeby przedstawić decyzję o zakupie jako coś przemyślanego i dla współpracowników (jeśli to zakup firmowy).
Podstarzały sprzedawca majtek, przedsiębiorca Edmund Łach z Łodzi, właściciel sklepu internetowego i hurtowni odzieżowej, nie mógł się pogodzić ze stale pogorszającą się sprzedażą. Oprócz malejących zysków, do jego niedoli dołożyły się rosnące koszty i niezadowolona z całej sytuacji żona. - Proszę pana - mówił - jak dzisiaj sprzedać gacie bez ładnej d... , pupy. I tak się zrodził najbardziej szalony pomysł w całej jego karierze.