Pierwszym celem staje się oczywiście Google oraz nasze rodzime wyszukiwarki Onet i Wp.
Od dawna znane są pewne techniki pozycjonowania jednak jak dotąd pozostawały one osiągalne dla profesjonalistów, a nie dla przeciętnych zjadaczy chleba.
Kiedyś wystarczyły tylko Keywords
Kiedyś, wiele lat temu kiedy jeszcze nikt specjalnie się nie przejmował pozycją jego strony w wyszukiwarce stosowano tylko sekcję meta keywords i description. I to wystarczało. Kiedyś gdy wpisywało się dane słowo do wyszukiwarki odnajdywało się szukaną treść, a teraz często trafiamy na spreparowane strony, które służą im twórcom tylko i wyłącznie do zarobku, bo są naładowane reklamami zgodnymi z treściami, których szukaliśmy.
Takie czasy właśnie nastały. Google, który posiada niezwykle ciekawy i rozbudowany algorytm wyszukujący miało być barierą nie do przejścia dla technik pozycjonujących, ale jednak…
Google Bomby
Sprytni informatycy odkryli, że Google po wpisaniu do wyszukiwarki słowa, które służy jako anchor linka zamieszczonego na wielu stronach, na różnych serwerach, umieszcza tą stronę na bardzo wysokiej pozycji. W taki właśnie sposób powstały Google bomby, a ich „ofiarami” stał się między innymi: Andrzej Lepper (jego strona sejmowa wyświetlała się na pierwszym miejscu po wpisaniu słowa: „kretyn”), Lech Kaczyński (oficjalna strona pojawiała się po wpisaniu: „ptasia grypa”) oraz Radio Maryja (po wpisaniu: „siedziba szatana”).
Legalne i nielegalne
Istnieje wiele metod na wypozycjonowanie stron. Niektóre z nich nie są jednak do końca legalne i grożą zbanowaniem i usunięciem naszej strony z wyszukiwarek.
Dlatego polecam jednak te legalne metody pozycjonowania mimo, że ich efekty są widoczne po dłuższym okresie czasu i żmudniejsze w przygotowaniu jednak lepiej trochę się napracować i czekać na efekty niż mieć bana w google…
Kilka metod pozycjonowania
Linki
Jedną z legalnych metod i najbardziej znanych jest wymiana linkami z innymi stronami. Jest to najprostsza i zarazem jedna z najbardziej skutecznych metod pozycjonowania. Czym więcej linków do naszej strony tym lepiej.
Rada:
Zwróć uwagę na tekst który jest wpisany w linku. Najlepiej żeby było to słowo, na którym Ci zależy w pozycjonowaniu, a nie np. adres twojej strony.
Dobrze: porady dla webmastera
Źle: Codebox.pl
Keywords, Description, Title
Jeśli poprawnie wypełnimy tą sekcję meta to sukces mamy praktycznie w kieszeni.
Rada:
Nie powtarzaj słów kluczowych, np. dzwonki, smsy, dzwonki, loga, dzwonki, ikonki
Jeśli w Title i Description pojawią się słowa podobne do tych w Keywords masz większe szanse na sukces.
Nie wpisuj w Keywords całych zdań, ale same wyrazy.
Systemy wymiany linków
W sieci istnieje kilka systemów wymiany linkami (wystarczy poszukać).
Umożliwiają one nam otrzymanie linków do swojej strony w zamian za zainstalowanie kodu na własnej stronie.
Dość ciekawa i wygodniejsza metoda niż wymiana linkami z każdym serwisem z osobna jednak skuteczność pozostawia w wielu przypadkach wiele do życzenia.
Rada:
Jedyna rada, jaką można dać to po prostu opracowanie odpowiedniej polityki reklamowej.
Alt w obrazkach
Warto do każdego obrazka dopisywać alt. Po pierwsze daje to nam zgodność z W3C, a po drugie, jeśli wpiszemy słowo kluczowe w alt da nam to jeszcze lepszy efekt pozycjonowania. Kto by się spodziewał?
Katalogi Stron
Dodaj swoją stronę do katalogów stron WWW.
Rada:
Nie dodawaj do każdego katalogu jaki znajdziesz. Dodawaj tylko do tych, które mają dużo linków i posiadają wysoki PageRank.
Wyszukiwarki i silniki szukające
Dodaj stronę do wyszukiwarek, a do Google to już obowiązkowo;)
Jak sprawdzić efekty?
Efekt naszego pozycjonowania można sprawdzić najłatwiej dowiadując się jaki PageRank ma nasza strona.
Sprawdzicie to na stronie: http://www.checkpagerank.com/
Wskazówka: Im większy wynik otrzymamy (zakres od 1-10) tym wyższy PageRank naszej strony co w rezultacie daje wyższą pozycję w wyszukiwarce.