Czy w dzisiejszych czasach warto mieć tradycyjne, drukowane wizytówki. Co powinna wiedzieć drukarnia zanim wydrukuje nam bilety wizytowe i co powinniśmy wiedzieć my, zanim je zaczniemy wręczać.

Data dodania: 2009-01-05

Wyświetleń: 3367

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wizytówki są chyba najczęściej stosowanym z personalnych druków, które używamy w codziennym zawodowym, ale także prywatnym życiu. Mimo cyfrowej rewolucji, której jesteśmy częścią, posiadania rozbudowanych książek adresowych w telefonach komórkowych, bardzo często posiadamy wizytowniki pełne charakterystycznych, prostokątnych kartoników z danymi osób, z którymi mieliśmy kontakt. Co więcej, rozbudowane telefony biznesowe posiadają często funkcje archiwizowania papierowych wizytówek, z użyciem wbudowanego aparatu fotograficznego.

Bilety wizytowe używane są w Europie od kilkuset lat, natomiast ich wynalazcami są Chińczycy. Początkowo wizytówki były wypisywanie ręcznie na papierze czerpanym. W ciągu wieków ich zastosowanie i forma ulegały ewolucji. Dzisiaj używamy powszechnie wizytówek drukowanych na kartonie lub grubym papierze kredowym. Wykonaniem biletów wizytowych, jak większości druków akcydensowych, zajmuje się drukarnia. Zwykle zamawiając wizytówki zlecamy także ich projekt. Żeby uniknąć nieporozumień należy ustalić na jakim rodzaju wizytówki nam zależy, jaki ma być zastosowany papier i sprawdzić dokładnie wszystkie dane adresowe.

Historycznie bilety wizytowe stosowane przy różnych okazjach miały różne rozmiary i zawierały inne dane. Dzisiaj zarówno osobiste jak i firmowe stosowane w Polsce mają najczęściej rozmiar 9 na 5 centymetrów. W innych krajach standardowy rozmiar biletu bywa inny, coraz częściej także przyjmując wymiary karty kredytowej, jednak wizytówki nie są zwykle większe niż 90 na 55 milimetrów - dzięki temu mieszczą nam się w wizytownikach. Jeżeli chodzi o formę i projekt graficzny, to panuje większa dowolność. Dużo zależy od tego, jak chcemy by nasza firma była postrzegana. Oczywiście jeżeli zależy nam na klasycznej elegancji, nasze wizytówki powinny być wydrukowane czarną farbą na białym kartoniku. Trzeba mieć też świadomość, że nie każdy projekt wizytówki pasuje do każdej firmy - dużo zależy od tego czym się zajmujemy i jaka jest nasza pozycja. Oczywiście wizytówka firmowa jest jedną z form naszej reklamy, ale nie wszystkie stosowane obecnie zabiegi marketingowe mogą mieć zastosowanie w przypadku tego niewielkiego kawałka kartonika, i nie chodzi tu tylko o jego ograniczony rozmiar. Trzeba też pamiętać o funkcji jaką pełni i o zapewnieniu jak największej czytelności. Koniecznie należy o tym pamiętać zlecając druk wizytówek.

Gdy już mamy wizytówki, to należy mieć je zawsze przy sobie. Osoba, która przy kontaktach biznesowych tłumaczy się, że zapomniała wizytówek albo wizytówki właśnie się skończyły, nie jest postrzegana jako poważny kontrahent. Jeszcze gorszą wpadką jest nieodwdzięczenie się biletem wizytowym bez wytłumaczenia. Może to zostać zrozumiane jako lekceważenie lub brak zainteresowania kontaktem. Jeżeli nie chcemy przekazywać swoich danych, możemy wręczyć wizytówkę z samym nazwiskiem, ewentualnie funkcją. Wizytówki, w przypadku spotkania biznesowego wręczamy zazwyczaj na jego początku lub końcu. Warto pamiętać, że powinniśmy je podawać w sposób ułatwiający odczytanie - nadrukiem do góry i tekstem w kierunku osoby, której przekazujemy nasze dane. Otrzymanej wizytówki nie powinniśmy chować przed zapoznaniem się z jej treścią.

Dużo rzadszym zastosowaniem wizytówek jest, wyparte niestety w dużej mierze przez smsy, przekazywanie informacji, życzeń, gratulacji czy podziękowań. Bilet wizytowy, zwykle prywatny, z krótkim tekstem wypisanym ręcznie pod naszym nazwiskiem wysyłamy do odbiorcy. Należy pamiętać, że nie powinno się składać kondolencji w tej formie, podobnie jak nie wysłalibyśmy ich przecież smsem. Zapisanie informacji na odwrocie wizytówki dopuszczalne jest wyłącznie wtedy, gdy nie zmieściła się ona w całości pod nazwiskiem. Oczywiście tekstu na wizytówce nie podpisujemy.

Czy w dzisiejszych czasach bilet wizytowy nie jest przeżytkiem? Na pewno nie. W kontaktach biznesowych jest wręcz nieodzowny. Warto też niewątpliwie mieć przy sobie także prywatną wizytówkę. Nawet jeżeli sami nie mamy zwyczaju ich wręczać, to żeby nie zostać zaskoczonym i móc ją dać osobie, która nam wręczyła swoją.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena