Większość projektów kończy się całkowitą lub częściową porażką. Poznaj 13 czynników, które gwarantują niepowodzenie.

Data dodania: 2008-12-17

Wyświetleń: 2891

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

1. Nie spotykaj się i nie rozmawiaj z użytkownikami końcowymi. Nie konfrontuj wymagań z ich oczekiwaniami. Poprzestań na wyobrażeniu o pracy, jakie ma management.

2. Pracuj bez priorytetów i harmonogramu.

3. Pozwól, żeby klient samodzielnie zbierał wymagania i wymyślał funkcjonalności - nie pomagaj i nie doradzaj.

4. Uruchom funkcjonalność bądź system bez przeprowadzenia pilota lub chociaż zebrania i wprowadzenia uwag userów.

5. Nie zarządzaj zmianami.

6. Pracuj bez jasno zdefiniowanego i zaakceptowanego przez obie strony procesu zarządzania projektem.

7. Nie zbieraj podpisów pod dokumentami formalnymi, takimi jak: wymagania, mapa procesu, scenariusz testowy, protokół odbioru.

8. Nie zabiegaj o feedback od klienta na temat współpracy. Najlepiej zamknij się w bunkrze, odłącz telefony i nie pokazuj się klientowi na oczy aż do czasu zakończenia prac.

9. Dedykuj do projektu nowych pracowników i pozostaw ich bez wsparcia.

10. Pozwól klientowi wejść sobie na głowę i przyjmuj do realizacji nawet bardzo abstrakcyjne wymagania.

11. Nie identyfikuj i nie przeciwdziałaj ryzykom, np. odejście z pracy kluczowych osób.

12. Utrzymuj bałagan w dokumentacji projektowej i nie archiwizuj historii.

13. Nie wyznaczaj celów.

Nie przejmuj się w/w wskazówkami i rób dalej po swojemu. Kto może wiedzieć lepiej niż ty. W ten sposób na pewno doprowadzisz do niepowodzenia projektu. Twoja firma dołączy do grona przedsiębiorstw / organizacji, które straciły czas i pieniądze. I tak nigdy nie wierzyłeś w zarządzanie projektami.

Więcej o zarządzaniu projektami:
W jaki sposób wykres Gantta ułatwia zarządzanie projektem. Jak zrobić wykres Gantta w Excelu 2007. Pobierz harmonogram Gantta przykład.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena