1. Nie spotykaj się i nie rozmawiaj z użytkownikami końcowymi. Nie konfrontuj wymagań z ich oczekiwaniami. Poprzestań na wyobrażeniu o pracy, jakie ma management.
2. Pracuj bez priorytetów i harmonogramu.
3. Pozwól, żeby klient samodzielnie zbierał wymagania i wymyślał funkcjonalności - nie pomagaj i nie doradzaj.
4. Uruchom funkcjonalność bądź system bez przeprowadzenia pilota lub chociaż zebrania i wprowadzenia uwag userów.
5. Nie zarządzaj zmianami.
6. Pracuj bez jasno zdefiniowanego i zaakceptowanego przez obie strony procesu zarządzania projektem.
7. Nie zbieraj podpisów pod dokumentami formalnymi, takimi jak: wymagania, mapa procesu, scenariusz testowy, protokół odbioru.
8. Nie zabiegaj o feedback od klienta na temat współpracy. Najlepiej zamknij się w bunkrze, odłącz telefony i nie pokazuj się klientowi na oczy aż do czasu zakończenia prac.
9. Dedykuj do projektu nowych pracowników i pozostaw ich bez wsparcia.
10. Pozwól klientowi wejść sobie na głowę i przyjmuj do realizacji nawet bardzo abstrakcyjne wymagania.
11. Nie identyfikuj i nie przeciwdziałaj ryzykom, np. odejście z pracy kluczowych osób.
12. Utrzymuj bałagan w dokumentacji projektowej i nie archiwizuj historii.
13. Nie wyznaczaj celów.
Nie przejmuj się w/w wskazówkami i rób dalej po swojemu. Kto może wiedzieć lepiej niż ty. W ten sposób na pewno doprowadzisz do niepowodzenia projektu. Twoja firma dołączy do grona przedsiębiorstw / organizacji, które straciły czas i pieniądze. I tak nigdy nie wierzyłeś w zarządzanie projektami.
Więcej o zarządzaniu projektami:
W jaki sposób wykres Gantta ułatwia zarządzanie projektem. Jak zrobić wykres Gantta w Excelu 2007. Pobierz harmonogram Gantta przykład.