Jednym z głównych elementów SEO jest sztuka budowania zaplecza linków do strony, najlepiej możliwie naturalnych i rozrzuconych po wartościowych, pokrewnych tematycznie witrynach internetowych.

Data dodania: 2007-04-16

Wyświetleń: 11755

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 3

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

3 Ocena

Licencja: Creative Commons

Samych sposobów na zdobywanie linków jest wiele: można je po prostu kupić, można je zdobywać poprzez popularny ostatnio na Zachodzie linkbaiting (olbrzymią bazę artykułów o linkbaitingu znajdziesz w poście: Baza artykułów dotyczących zagadnień linkbaitingu ), można też je otrzymywać poprzez dodawane własnych artykułów do serwisów, które na to zezwalają.



Jak dodawać artykuły do serwisów, które na to zezwalają?

Oczywiście liczy się jakość artykułu, to ona najczęściej decyduje o sukcesie lub porażce danej publikacji. Nie traktuj publikacji jedynie w charakterze sposobu na umieszczanie maksymalnej ilości linków do swojej strony.
Odwołania do swojej strony i innych publikacji umieszczaj tylko tam, gdzie sam link może stanowić wartość dodaną dla potencjalnego czytelnika, gdzie może wzbogacić publikację o ważne dla opisywanego tematu treści, których z różnych powodów (przeważnie z obawy przed nadmiernym rozbudowanie publikacji) nie możesz umieścić w tworzonej publikacji.

Główne powody, dla których warto dbać o jakość dodawanych artykułów:
• kiepskie artykuły mogą nie zostać opublikowane, więc cały proces dodawania artykułu może się okazać stratą czasu;
• publikacja artykułów należy traktować nie tylko w kontekście zdobywania linków, ale przede wszystkim w zdobywaniu użytkowników, którzy są zainteresowani określoną tematyką - kiepskie artykuły nie zaciekawią nikogo;
• serwisy, które dopuszczają bezpłatne dodawanie artykułów często zezwalają na ich darmową publikację przez trzecie osoby - dobre artykuły będą publikowane na innych serwisów, co może być szansą na zdobycie kolejnych użytkowników i linków;
• artykuły są też formą budowania wizerunku w określonej dziedzinie - dobre artykuły mogą pomóc budować wizerunek jako specjalisty w określonej dziedzinie - jeżeli już coś robić, to trzeba to robić dobrze.

Poniżej lista serwisów, które zezwalają na dodawanie artykułów.
Uwaga:
• Nie wszystkie z nich zezwalają na bezpośrednie umieszczanie linków; niektóre umieszczają atrybut “nofollow” na linkach w obrębie treści artykułu.
• Nieraz oczekiwanie na publikację artykułu może być dość długie.
• Sam PR oczywiście nie oddaje samej wartości danego serwisu, jest tylko ogólnym wyznacznikiem jego znaczenia w świecie online.
• Większość poniżej wypisanych serwisów pozwala na dodawanie tylko angielskich artykułów.

Serwisy polskie
• http://www.ithink.pl/ - PR 5
• http://www.eioba.com/pl - PR 4
• http://www.artelis.pl/ - PR 4
• http://www.artykularnia.pl/ - PR3
• http://www.elans.pl/ - PR 2
• http://www.artez.pl/ - PR 0

Serwisy zagraniczne

• http://www.selfgrowth.com - PR 7
• http://www.squidoo.com/ - PR 7
• http://www.businessknowhow.com/ - PR 6
• http://www.buzzle.com/ - PR 6
• http://ezinearticles.com/ - PR 6
• http://www.articledashboard.com/ - PR 6
• http://www.goarticles.com/ - PR 6
• http://www.articlecity.com/ - PR 6
• http://www.zinos.com/ - PR 6
• http://www.easyarticles.com/ - PR 5
• http://www.isnare.com/ - PR 6
• http://www.bigarticles.com/ - PR 5
• http://www.authorconnection.com/ - PR 5
• http://www.articledepot.co.uk/ - PR 5
• http://www.articleson.com/ - PR 4
• http://www.articlepros.com/ - PR 4
• http://www.articlesarea.com/ - PR 4
• http://www.articlestop.com/ - PR 4
• http://www.articlemotron.com/ - PR 4
• http://www.earticlesonline.com/ - PR 4
• http://www.articlecat.com/ -PR 4

Licencja: Creative Commons
3 Ocena