Wbrew temu, co można przypuszczać wybór odpowiednich i najbardziej efektywnych słów kluczowych na potrzeby pozycjonowania serwisu WWW małej firmy nie jest prostą sprawą, więc warto na ich identyfikację poświęcić trochę czasu.

Data dodania: 2007-04-15

Wyświetleń: 4804

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

 Aby znaleźć odpowiednie słowa kluczowe warto wykorzystać przynajmniej niektóre sposoby poszukiwania słów kluczowych.

Ważne jest, abyś jeszcze przed samą budową strony i jej promocją w Internecie zidentyfikował te słowa kluczowe, które spełniają wszystkie poniższe warunki:
a)słowa kluczowe, które s określają najlepiej to, czym Twoja firma się zajmuje;
b)słowa kluczowe, poprzez które użytkownicy będą wyszukiwać firmy takiej jak Twoja w wyszukiwarkach internetowych i Yellow Pages;
c)słowa kluczowe, które oznaczają dla Ciebie najwyższe zyski;
d)słowa kluczowe, których konkurencyjność nie przekracza Twoich możliwości.

Słowa kluczowe, które określają najlepiej to, czym Twoja firma się zajmuje

Ty sam znasz najlepiej swój biznes, więc wiesz, jakie słowa kluczowe najlepiej opisują Twój biznes, Twoje usługi i produkty. W promocji małej firmy w Internecie największą rolę odgrywają oczywiście lokalne słowa kluczowe (tzn związane z konkretnym obszarem – np.”fryzjerzy Kraków”, „usługi transportowe małopolskie”), więc na takich frazach powinieneś się skupiać w swoich działaniach promocyjnych.

Słowa kluczowe, poprzez które użytkownicy będą wyszukiwać firmy takiej jak Twoja w wyszukiwarkach internetowych i Yellow Pages
Słowa kluczowe, które najlepiej określają Twój biznes nie zawsze są tymi samymi, których używa potencjalny klient to poszukiwania tego typu usług i produktów w wyszukiwarkach internetowych i wyszukiwarkach Yellow Pages. Ważne jednak, abyś na swój biznes patrzył oczyma swojego klienta. Używaj jego słownictwa i jego wyrażeń. Jeżeli odbiorcą Twoich usług są osoby, które nie znają fachowego słownictwa obowiązującego w nim, nie stosuj go.

Słowa kluczowe, które są dla Ciebie najbardziej zyskowne
Wybieraj ta frazy kluczowe, które oznaczają dla Ciebie najwyższy zysk. Jeżeli masz wiele fraz do wyboru wybieraj te, poprzez które są szukane usługi lub produkty, na których najwięcej zarabiasz, czyli stosunek ich konkurencyjności, do kosztu walki o nie jest najniższy.

Słowa kluczowe, których konkurencyjność nie przekracza Twoich możliwości.
Oceń właściwie swoje możliwości w dobieraniu tych słów kluczowych. Wybieraj takie hasła, które z jednej strony są w jakimś stopniu używane w Twoim biznesie, a z drugiej strony są na tyle niszowe, że firm, które o nie walczą nie jest dużo. Im dane słowo kluczowe jest bardziej ogólne lub też ma szerszy zasięg geograficzny lub znaczeniowy tym jest trudniejsze w promocji i tym samym jest droższe (zarówno w darmowej promocji w wyszukiwarkach jak i w reklamie płatnej).

Artykuł ten jest tylko przedstawieniem najważniejszych elementów wyboru słów kluczowych. Osoby zainteresowane tematem mogą przeczytać moje artykuły: Co każdy powinien wiedzieć o szukaniu słów kluczowych? i Wybór odpowiednich słów kluczowych

Licencja: Creative Commons
1 Ocena