Transport wewnętrzny to często bagatelizowana część biznesu – na przykład produkcyjnego. Mnóstwo zakładów inwestuje w zautomatyzowane linie montażowe, natomiast nie dostrzega potencjału, jaki można byłoby uwolnić dzięki przyspieszeniu procesu przenoszenia różnych towarów w obrębie przedsiębiorstwa. Rozwiązania, które są już standardem w największych fabrykach, powoli trafiają do małego i średniego biznesu. 

Data dodania: 2022-09-27

Wyświetleń: 422

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Bezobsługowy transport wewnętrzny – na czym to polega? Dlaczego warto zainwestować w takie rozwiązanie?

W naszym artykule wyjaśniamy, czym jest bezobsługowy transport wewnętrzny i podajemy argumenty przemawiające za taką inwestycją.

Na czym to polega?

Bezobsługowy transport wewnętrzny to instalacja, która umożliwia zautomatyzowanie procesu przenoszenia ładunków w obrębie jednego zakładu, również pomiędzy różnymi budynkami. Doskonale sprawdza się to w przedsiębiorstwach produkcyjnych dysponujących zapleczem magazynowym, ale też w centrach logistycznych, sortowniach, w przedsiębiorstwach bazujących na wysyłce towarów do klientów itd.

Klasyczny schemat transportu wewnętrznego sprowadza się do tego, że towary (np. półprodukty) są przyjmowane w punkcie A, następnie oddelegowani pracownicy magazynu ręcznie lub z wykorzystaniem wózków widłowych przenoszą je do wyznaczonych stref (na regały magazynowe, do działu produkcyjnego etc.).

Ten system oczywiście działa, natomiast ma jedną kluczową wadę: nie uwzględnia czynnika ludzkiego, który stanowi największe zagrożenie dla płynności procesu transportu wewnętrznego. Przemęczeni, chorujący, nadmiernie obciążeni pracownicy nie są w stanie utrzymać wysokiego tempa. Z kolei każde przedsiębiorstwo ma swoje granice w zakresie tworzenia nowych etatów. Koło się zamyka.

Aby wyeliminować ten problem opracowano nowoczesne systemy bezobsługowego transportu wewnętrznego, na które składają się liczne urządzenia pozwalające przenosić towary i inne ładunki w obrębie zakładu, również bez udziału pracowników: przenośniki, windy przemysłowe, przesuwnice, stoły obrotowe i obrotnice, stoły podnoszone, sztaplarki, naczepy samozaładowcze czy stacje dokowania automatycznego.

Szereg korzyści

Wdrożenie rozwiązań umożliwiających bezobsługowy transport wewnętrzny na terenie zakładu przynosi konkretne korzyści, w tym:

  • znaczne przyspieszenie transportu towarów,
  • odciążenie pracowników,
  • możliwość skierowania pracowników magazynu do wykonywania innych prac,
  • ograniczenie przypadków zwolnień lekarskich spowodowanych przeciążeniem,
  • zminimalizowanie ryzyka wypadków przy pracy,
  • podniesienie bezpieczeństwa towarów, w tym gotowych produktów (mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia przedmiotów np. podczas przenoszenia wózkiem widłowym).

Więcej o korzyściach z wdrożenia systemu bezobsługowego transportu wewnętrznego można przeczytać w artykule na stronie https://www.promus.katowice.pl/artykuly/bezobslugowy-transport-wewnetrzny-najwazniejsze-zalety-tego-rozwiazania/.

Jak wdrożyć rozwiązania z zakresu bezobsługowego transportu wewnętrznego?

Najważniejszym etapem realizacji takiej inwestycji jest prawidłowe zaprojektowanie systemu na potrzeby konkretnego zakładu. Celem jest maksymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni, a przede wszystkim zaproponowanie takich rozwiązań, które realnie przełożą się na wzrost produktywności przedsiębiorstwa.

Dlatego zawsze warto zacząć od wybrania partnera, który będzie odpowiedzialny za zaprojektowanie i zrealizowanie inwestycji. Polecanym wykonawcą konstrukcji stalowych i systemów bezobsługowego transportu wewnętrznego jest spółka PROMUS Katowice.

PROMUS Katowice ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i produkcji rozwiązań z zakresu zautomatyzowanych linii transportowych. Spółka dostarczyła i wciąż dostarcza kompletne systemy na rzecz przedsiębiorstw produkcyjnych i zakładów z różnych branż, w tym magazynowo-logistycznej, spożywczej, AGD i RTV czy motoryzacyjnej.

Zaletą PROMUS Katowice jest to, że spółka zapewnia swoim klientom kompleksową obsługę, od doradztwa technicznego, przez projekt, wykonawstwo, transport, montaż, uruchomienie oraz przeszkolenie personelu, aż po objęcie instalacji serwisem gwarancyjnym i pogwarancyjnym.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena