Ludzie, niezależnie od wieku, cieszą się każdym etapem swojego życia. Większość ludzi wybiera nastoletnie lata jako odpowiedź, gdy są pytani o najszczęśliwszy okres ich życia. Lata młodzieńcze to dla wielu osób złoty okres. Nastolatkowie mają mniej obowiązków i mniej się martwią; i tym samym bardziej cieszyć się życiem w tej fazie.  

Data dodania: 2022-09-27

Wyświetleń: 124

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Jak zachować zdrowie jako nastolatek?

Chociaż możesz czuć się zdrowy w tym wieku, utrzymanie ogólnego stanu zdrowia jest bardzo ważne dla osoby nie tylko w wieku młodzieńczym  , ale na każdym etapie życia.

Jak zachować zdrowie jako nastolatek?

Zdrowie można podzielić na różne kategorie, takie jak

  • Zdrowie fizyczne
  • Zdrowie psychiczne
  • Zdrowie emocjonalne i
  • Zdrowie behawioralne

Jest wiele rzeczy, które człowiek robi, aby zachować zdrowie. Jako nastolatek należy zwrócić szczególną uwagę na dbanie o wszystkie wyżej wymienione kategorie zdrowia.   

Plany ubezpieczenia zdrowotnego zaczynają się od 14 rupii/dzień*

Nazwa

mobilny

Być cytowanym

Zdrowie fizyczne nastolatków

Zdrowie fizyczne oznacza dbanie o swoje ciało, co można osiągnąć następującymi sposobami.

Regularne ćwiczenia

 Nastolatki powinny być aktywne i sprawne fizycznie. Regularne wykonywanie umiarkowanych lub intensywnych ćwiczeń przez co najmniej 60 minut dziennie spowoduje znaczną poprawę zdrowia fizycznego.

Zdrowa dieta

Zdrowe odżywianie jest integralną częścią zdrowego wzrostu. Spożywanie zbilansowanego posiłku z odpowiednią ilością owoców, warzyw, zbóż i białka jest ważne, aby zmniejszyć ryzyko zachorowania i poprawić ogólny stan zdrowia.

Regularne spożywanie takich posiłków i unikanie fast foodów, takich jak napoje gazowane, fast food i przetworzona żywność, pomoże poprawić układ odpornościowy organizmu. Jedzenie odgrywa również integralną rolę w utrzymaniu zdrowia osoby w miarę starzenia się.  

Kontroli wagi

Nastolatkowie lub dzieci, które nie radzą sobie ze swoją wagą, jako dorośli stają się otyli. Kontrola wagi jest ważna, ponieważ zmniejsza ryzyko rozwoju chorób przewlekłych, a także może zapobiegać depresji .

Posiadanie odpowiedniego snu

Większość nastolatków potrzebuje około dziewięciu godzin snu każdej nocy. Sen ma bezpośredni wpływ na zdolność koncentracji. Odpowiedni sen jest również niezbędny do utrzymania dobrego zdrowia psychicznego.

Zaszczepienie

Szczepienia odgrywają kluczową rolę w ochronie ludzi przed różnymi chorobami. Otrzymanie szczepionek przepisanych przez wiek może zapobiegać różnym chorobom zakaźnym i nowotworom. Szczepienia należy wykonywać pod odpowiednią kontrolą lekarską.

Zdrowie jamy ustnej

Zdrowie jamy ustnej jest często ignorowane. Utrzymanie zdrowych zębów i dziąseł jest bardzo ważne. Szczotkowanie i nitkowanie zębów może zapobiec różnym problemom ze zdrowiem jamy ustnej i zachować zdrowie jamy ustnej.

Ochrona skóry

Nastolatki muszą dbać o swoją skórę, ponieważ w tym wieku wydzielane są hormony, które mogą powodować różne problemy skórne, takie jak trądzik. Spożywanie czystej diety, z wyłączeniem tłustych potraw i noszenie kremów z filtrem przeciwsłonecznym, jest niezbędne dla utrzymania dobrego zdrowia skóry.

Powstrzymywanie się od słuchania głośnej muzyki 

Większość nastolatków często słucha głośnej muzyki, która może spowodować uszkodzenie ich uszu. Słuchanie głośnej muzyki może uszkodzić słuch, a jego efekt może być trwały. Powstrzymywanie się od słuchania głośnej muzyki może zachować zdolność słyszenia przez dłuższy czas.

Zdrowie psychiczne nastolatków

Radzenia sobie ze stresem

Zarządzanie stresem jest ważne nie tylko dla nastolatków, ale także dla dorosłych. Osoby, które nie radzą sobie skutecznie ze stresem, często padają ofiarą różnych problemów ze zdrowiem psychicznym.

Stres może mieć negatywny wpływ na zdrowie człowieka. Ważne jest, aby każdy nauczył się różnych sposobów radzenia sobie ze stresem.

Umiejętności zdrowego radzenia sobie ze stresem pomogą osobie zachować spokój i wydajniej funkcjonować w stresujących sytuacjach.

Utrzymanie równowagi

Zachowanie równowagi w życiu jest kluczowe dla każdego. Nauka, praca i relacje to trzy ważne aspekty życia człowieka.

Istnieje bezpośredni związek między sukcesem akademickim a zdrowiem. Wielu nastolatków odczuwa większy stres, jeśli nie spełniają swoich oczekiwań w środowisku akademickim.

Martwienie się o rzeczy niekontrolowane jest niepotrzebne. Ważne jest, aby znaleźć odpowiednią równowagę między pracą, nauką i relacjami z innymi.

Dobre relacje z rodzicami są niezbędne, ponieważ zazwyczaj wiedzą, co jest najlepsze dla ich nastoletnich dzieci.

Nastolatkowie mają również zwyczaj nadmiernego wysiłku, co może prowadzić do stresu i wyczerpania. Nie próbując podejmować zbyt dużej ilości pracy na raz, mogą zmniejszyć stres i prowadzić bardziej produktywne życie.

Zdrowie emocjonalne i młodzież

Okres dojrzewania to wyjątkowy okres w życiu. Zmiany fizyczne, społeczne i emocjonalne mogą sprawić, że młodzież będzie podatna na różne problemy ze zdrowiem psychicznym.

W tym kluczowym okresie, aby rozwinąć dobre nawyki społeczne i emocjonalne, ważne jest, aby osoba była zdrowa psychicznie.  

Aby być zdrowymi psychicznie, muszą mieć zdrowe wzorce snu, regularnie ćwiczyć, rozwijać techniki radzenia sobie ze stresem, umiejętności rozwiązywania problemów oraz umiejętności inter- i intrapersonalne, aby zarządzać swoimi emocjami.

Istnieją pewne czynniki zewnętrzne, takie jak wspierające środowisko, które odgrywają ważną rolę.

Jednak wiele czynników może wpływać na zdrowie psychiczne danej osoby. innymi przyczynami większej szansy rozwoju różnych chorób psychicznych są ich warunki życia, dyskryminacja i brak dostępu do wsparcia.

Zaburzenia emocjonalne

Zaburzenia emocjonalne są często spotykane w wieku młodzieńczym. Nadmierne zamartwianie się jest klasycznym objawem zaburzeń lękowych, który najczęściej występuje w tej grupie wiekowej.

Lęk i inne zaburzenia depresyjne mogą wpływać na zdolność nastolatka do dobrych wyników w szkole i innych wydarzeniach towarzyskich. Zaburzenia te mogą również powodować depresję.

Zaburzenia behawioralne

Zaburzenia behawioralne są powszechne u młodych nastolatków. Jednym z takich zaburzeń jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD), który charakteryzuje się trudnością w skupieniu uwagi i nadmierną aktywnością.

Takie zaburzenia zachowania mogą wpływać na młodzież i sposób, w jaki się zachowują.

Zaburzenia odżywiania

Zaburzenia odżywiania zwykle zaczynają się w okresie dojrzewania lub w młodym wieku dorosłym. Zaburzenie to obejmuje nieprawidłowe zachowania lub wzorce żywieniowe, w których nastolatek byłby zaabsorbowany jedzeniem, któremu towarzyszyłyby obawy dotyczące masy ciała i otyłości.

Kilka zaburzeń odżywiania, takich jak jadłowstręt psychiczny, może prowadzić do przedwczesnej śmierci i innych powikłań medycznych, a nawet samobójstwa.

Samookaleczenia

Samookaleczanie jest powszechną czynnością, którą praktykują nastolatki. Kiedy ludziom nie udaje się skutecznie zarządzać swoimi emocjami, angażują się w działania samookaleczające.

Samobójstwo jest główną przyczyną śmierci, gdy ludzie angażują się w samookaleczanie. Istnieje wiele czynników prowadzących do samobójstwa. Nadużywanie alkoholu, maltretowanie w dzieciństwie i przeszkody w odpowiedniej opiece i wsparciu mogą skłonić osobę do samookaleczenia.

Angażowanie się w ryzykowne zachowania

Nastolatkowie zazwyczaj angażują się w różne ryzykowne zachowania, takie jak używanie substancji lub stosowanie niezdrowych strategii radzenia sobie z trudnościami fizycznymi, psychicznymi i emocjonalnymi.

Ludzie używają tytoniu lub innych szkodliwych substancji, aby tymczasowo złagodzić stres.

Przemoc to również ryzykowne zachowanie, które może powodować zaburzenia emocjonalne i urazy. Może również skłaniać osobę do popełnienia przestępstwa.

Kampanie promujące zdrowie psychiczne mają na celu wzmocnienie zdolności jednostki do skutecznego zarządzania emocjami i sprawienia, by prowadziła ona bardziej produktywne życie.

Wczesne leczenie ma kluczowe znaczenie dla uniknięcia takich złych praktyk. Wcześniejsze zdiagnozowanie choroby psychicznej może pomóc w ich skutecznym leczeniu.

Niektóre objawy choroby psychicznej, jakie może wykazywać dana osoba, obejmują:

  • Lęk
  • Zmęczenie
  • Depresja
  • Niska samo ocena
  • Utrata apetytu
  • Zmiany wagi i
  • Zmiany osobowości

Pracownicy służby zdrowia szkolą osobę

  • Aby uniknąć nadużywania substancji
  • Nie angażować się w agresywne i ryzykowne zachowania
  • Proszenie o pomoc, gdy czuje się przygnębiony lub niespokojny

Ważne jest, aby zwracać uwagę na swój nastrój i uczucia. Jeśli coś przeszkadza osobie jako jednostce, zaleca się zwrócenie się o pomoc.

Innym ważnym aspektem jest akceptacja siebie takimi, jakimi są. Jeśli dana osoba ma niską samoocenę, ważne jest, aby z kimś o tym porozmawiać. W ten sposób osoba może poprawić swoje zdrowie psychiczne.

Niezależnie od wieku, ważne jest dbanie o każdy aspekt zdrowotny. Dbanie o zdrowie jest podstawowym nawykiem dbania o siebie, który dana osoba musi przyjąć.

Każdy nastolatek może prowadzić zdrowe życie poprzez

  • Zwracanie uwagi na ich zdrowie fizyczne
  • Wybieranie zdrowej żywności
  • Rozwijanie hobby i zainteresowań
  • Ćwiczenie uważności
  • Podążanie za odpowiednimi zachowaniami społecznymi
  • Otwarcie się i szukanie wsparcia
  • Uwzględnianie uczuć innych.

Podsumowując

Nastoletni umysł jest ciekawy. Skierowanie ciekawości na wiedzę o tym, jak zdrowa osoba może żyć i jakie wyniki przynosi, może skierować nastolatka na właściwe tory.

Ważne jest, aby zacząć i zachować zdrowie, ale kluczem jest spójność. Prowadzenie zdrowego stylu życia to coś, co każdy powinien robić przez cały czas.

Jest to proces trwający całe życie, który pomaga człowiekowi poprawić stan zdrowia i prowadzić produktywne życie. Zdrowie to bardzo ważny element naszego długie i spokojnego życia warto szukać porad na  Poradnik Zdrowie

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena