Zjawisko wojny cenowej jest znane w e-handlu. Popularność marketplace’ców i porównywarek cen sprawia, że rynek staje się transparentny. Zarówno konkurenci, jak i klienci mogą w szybki sposób wyszukać korzystną cenowo ofertę.

Data dodania: 2022-08-23

Wyświetleń: 502

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Wojna cenowa w e-commerce. Czy można jej uniknąć, automatyzując ceny?

Co to jest woja cenowa?

Wojna cenowa to proces wielokrotnego obniżania cen względem działań konkurencji i poniżej ich stawek. Nie jest to dobre zjawisko, ponieważ traci na tym zarówno sprzedawca, który zbyt obniża ceny, jak i marka. Finalnie konsumenci mogą oczekiwać tego, aby produkt był stale w niskiej cenie. 

Oczywiście prowadząc e-biznes, nie można uciekać od polityki elastycznej ceny. Rynek wymusza na sprzedawcy rotację stawek i dostosowywanie ich do rynku. Natomiast warto pamiętać o tym, że niekończące się obniżanie stawek, to prosta droga do utraty zysków. 

W pewnym momencie może okazać się, że sprzedaż staje się nieopłacalna – handlujemy dużo, a zarabiamy zbyt mało. W takiej sytuacji trzeba zastanowić się nad polityką cenową swojego e-sklepu oraz oszacować, jakie minimalne stawki są nadal opłacalne. 

Cena w e-commerce. Czy warto ją monitorować?

O roli ceny w e-commerce można mówić i pisać bez końca. Niewątpliwie, w e-handlu cena odgrywa kluczową rolę w dokonywaniu decyzji zakupowej przez klienta. Dlatego dbałość o stawki i regularny monitoring konkurencji,  jest niejako obowiązkiem każdego e-przedsiębiorcy.

Skuteczne obserwowanie konkurencji można przeprowadzić na dwa sposoby:

  • Ręczne – sprawdzanie stawek na poszczególnych portalach sprzedażowych.
  • Automatyczne – działanie za pomocą aplikacji LivePrice. 

Jeżeli chcesz monitorować konkurencję manualnie, musisz uzbroić się w dużo wolnego czasu i przygotować się na pracę, która jest narażona na ryzyko błędu ludzkiego. Przy małym asortymencie, oczywiście ręczne sprawdzanie cen może się udać. Natomiast, jeżeli sprzedajesz na wielu kanałach, nie uda Ci się efektywnie pracować w ten sposób. 

Automatyzując proces monitoringu konkurencji, pozwalasz systemowi LivePrice, prześwietlić innych sprzedawców – na wybranym przez Ciebie portalu lub e-sklepie. W ten sposób masz dostęp do aktualnych danych i wiesz, jakie miejsce zajmuje Twój asortyment względem innych sprzedających. Nie tracisz czasu na zbędne działanie, a częstotliwość aktualizacji możesz dostosować do swoich potrzeb.

Co zamiast walki cenowej?

Czy w miejsce wojny cenowej można wprowadzić działania, które przyniosą efekt (w postaci zwiększonej sprzedaży) i będą chronić marżę? Oczywiście, że tak. Poza ceną klienci chcą również:

  • Wysokiej jakości obsługi.
  • Możliwości wyboru sposobu płatności.
  • Darmowej dostawy i zwrotów.
  • Szybkiej wysyłki.

Można powiedzieć, że e-biznes składa się z systemu naczyń połączonych – do poprawnego działania potrzebuje zrównoważonych zabiegów, zarówno pod względem nadawania cen, jak i jakości obsługi.

Natomiast nie możesz zapomnieć o tym, jak ważna jest cena – jeżeli będzie on odstawała od konkurencji, to nie licz na to, że zwiększysz sprzedaż.

Zamiast wojny cenowej, która jedynie osłabia marżę, możesz postawić na wprowadzenie przemyślnej polityki elastycznej ceny. Dzięki temu Twoje zyski nie będą zagrożone, a nadal pozostaniesz konkurencyjny w porównaniu do innych sprzedających.

Automatyzacja cen w e-commerce

Jeżeli chcesz zrezygnować z bezsensownej wojny cenowej i automatyzować proces nadawania cen, koniecznie przetestuj system LivePrice. To profesjonalne narzędzie, które pomoże Ci zadbać o sprzedaż. 

System monitoruje działania konkurencji na wybranym portalu (Allegro, Ceneo, Empik,Idealo, Amazon lub e-sklepie. Na bazie zdobytych danych może samoczynnie ustawiać ceny w wybranym przez Ciebie miejscu (na platformie sprzedażowej, Twoim CMS’ie lub ERP’ie). Oczywiście to Ty ustalasz granice rentowności – masz pewność, że aplikacja będzie chroniła Twoją marżę. 

Co więcej, system LivePrice pozwala Ci wybrać tryb, w jakim ma ustalać cenę. Możesz wybrać, czy przy konkretnym produkcie (lub grupie) chcesz być:

  • Na pierwszym miejscu pod względem ceny.
  • Równać do oferenta na pierwszej lokacie.
  • Wybrać konkretne miejsce, które chcesz zajmować na portalu.
  • Być najtańszym z wybranej grupy sprzedawców.
  • Wyrównać cenę do wskazanego oferenta.

W ten sposób możesz stosować politykę elastycznej ceny. Nie musisz mieć najniższych stawek, ale wiesz, co dzieje się w Twojej branży, a system szybko i samodzielnie reaguje na wszelkie piki cenowe. Automatyzacja cen w LivePrice działa dwutorowo – obniża i podnosi ceny. 

Zobacz, jak działa, to nic nie kosztuje

LivePrice to narzędzie, które pozwoli Ci w łatwy sposób sterować polityką cenową w Twoim e-commerce. Aplikacja dostarczy Ci niezbędnych danych z zakresu działań konkurencji. 

Zacznij patrzeć na ręce innych sprzedawców, zanim oni zaczną obserwować Ciebie! Chcesz sprawdzić jak LivePrice działa na Twoich produktach? Koniecznie napisz do nas i wypróbuj narzędzie przez 20 dni za darmo. 

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena