Dowiedz się, jak ważna jest cena w e-commerce i dlaczego narzędzia do automatycznego monitorowania cen konkurencji są dzisiaj jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie zysków ze sprzedaży.
Cena w e-commerce – znacznie ważniejsza niż w sprzedaży stacjonarnej
W sklepach stacjonarnych klienci muszą stanąć w obliczu bardzo wielu działań marketingowych, które mają na celu nakłonienie ich do sprzedaży. Ponadto w grę wchodzą jeszcze dostępność produktów w poszczególnych punktach oraz trudność porównywaniu cen. Tymczasem w e-commerce’ach czynników tych jest znacznie mniej (np. brak perswazyjnego sprzedawcy czy mniejsze możliwości w ekspozycji produktu), dlatego kluczowe znaczenie ma tu cena, którą można bez problemu w zaledwie kilka minut porównać z nawet kilkunastoma konkurencyjnymi ofertami. Dlatego opracowywanie skutecznej polityki cenowej w sklepie internetowym jest tak istotnym aspektem prowadzenia e-commerce’u.
Co zyskujesz, decydując się na monitoring cen e-commerce?
Już na wstępie należy wyraźnie podkreślić, że wszystkie korzyści, jakie niesie monitoring cen konkurencji które za chwilę zostaną przedstawione, sprowadzają się do jednej zasadniczej – zwiększenia zysków ze sprzedaży. Można ją osiągnąć dzięki optymalizacji procesów i decyzjom podejmowanym świadomie na podstawie na podstawie twardych danych.
Szybkie zbieranie i analiza aktualnych danych
Ręczny monitoring cen konkurencji jest w zasadzie niemożliwy – duża liczba konkurencyjnych sklepów, ich szerokie oferty oraz dynamiczne działania w zakresie polityki cenowej i promocji nie pozwalają mieć pewności, że pozyskane dane zachowają swoją aktualność. Tymczasem narzędzia do automatycznego monitorowania cen mogą dostarczać aktualne dane nawet kilka razy dziennie, co pozwoli na bieżąco reagować na sytuację na rynku.
Cenne informacje na temat ofert Twojego sklepu oraz rynku
Dzięki narzędziom do monitoringu cen dowiesz się m.in. tego:
- kto oferuje najniższą cenę danego produktu na rynku;
- jak duża jest Twoja konkurencja;
- jakie pozycje w rankingach porównywarek cenowych zajmują Twoje oferty;
- jakie działanie promocyjne prowadzi Twoja konkurencja.
Działania podejmowane na podstawie zebranych danych
Mając twarde rynkowe dane, możesz podejmować świadome decyzje w zakresie polityki cenowej, które okażą się znacznie efektywniejsze niż te podejmowane intuicyjnie. Doskonale będziesz wiedział w jakich przypadkach i o ile obniżyć cenę. W wielu sytuacjach może okazać się, że możesz pozwolić sobie także na podniesienie marży bez obaw o utratę pozycji w rankingach porównywarek czy odpływ klientów, którym zależy na najniższych cenach.
Narzędzia do automatycznego monitoringu cen wraz ze wsparciem specjalistów możesz wdrożyć do swojego sklepu we współpracy z firmą Dealavo.