Niemalże każdy odczytuje wszystkie wysyłane wiadomości, nawet jeśli zawierają one treści reklamowe. Warto wobec tego pomyśleć nad SMS marketingiem.
Czym jest SMS marketing?
Na SMS marketing składa się szereg działań reklamowych, za pomocą których można dotrzeć ze swoją ofertą do wybranej grupy docelowej. Polega na wysyłaniu wiadomości tekstowych. Może być jednorazowymi akcjami promocyjnymi lub cyklem wiadomości marketingowych. Jeśli chce się dotrzeć szybko i skutecznie do szerokiego grona odbiorców, to można wysyłać im wiadomości SMS z konkretnymi informacjami. Wystarczy baza z kontaktami, do których zostaną rozesłane wiadomości. SMS marketing to również systematyczne wysyłanie wiadomości zawierających treści związane z najnowszymi promocjami, zniżkami, specjalnymi okazjami. Przesyła się je do potencjalnych klientów, czyli osób wpisanych na listę odbiorców. W ten sposób możliwe staje się długotrwałe podtrzymywanie relacji między klientami a firmą.
Czy warto zainwestować w SMS marketing?
W przypadku SMS marketing można mówić o wysokim open-rate, czyli wskaźnik otwieralności oraz o relatywnie niskich kosztach. Jest to skuteczna i relatywnie tania kampania reklamowa pozwalająca na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Nie trzeba dysponować dużym budżetem, dlatego praktycznie każda firma może pozwolić sobie na takie rozwiązanie. Na korzyść SMS marketing przemawia również możliwość geolokalizacji, wysoki wpływ na decyzje zakupowe, docieranie bezpośrednio do potencjalnych klientów. SMS marketing umożliwia targetowanie, integrację z innymi narzędziami, automatyzację, dwukierunkową komunikację. Za pomocą wiadomości tekstowych wysyłanych na telefony można poinformować o dosłownie wszystkim. SMS marketing daje niemalże nieograniczone możliwości w tym zakresie. Można go wykorzystać działań związanych z logistyką, do poinformowania o jakimś evencie lub zmianie w godzinach otwarcia lokalu itd.
O czym pamiętać podczas tworzenia kampanii SMS marketingowych?
Jeśli ktoś chce wysłać masowo wiadomości tekstowe, to musi najpierw uzyskać na to zgodę. Jeśli potencjalny odbiorca nie wyraził chęci na otrzymywanie komunikatów o charakterze handlowym, to nie można mu ich wysyłać. Znaczenie ma również długość wiadomości, która jest ograniczona, więc należy umiejętnie doprecyzować przekaz. Warto też sięgnąć po różne narzędzia służące do masowej wysyłki SMS, co ułatwi i przepisy skuteczne przeprowadzenie kampanii marketingowej. Dobrać należy też odpowiedni czas wysyłki wiadomości tekstowych, określić grupę docelową, spersonalizować komunikaty. Kluczowe jest także to, aby powiadomienia SMS (https://serwersms.pl/powiadomienia-sms) były poprawne stylistycznie i ortograficznie.