Bieżnia elektryczna do domu wbrew wszelkim pozorom nie stanowi ogromnego wydatku. W porównaniu z jej odpowiednikami przeznaczonymi do używania w siłowniach jest nie tylko mniejsza, lecz również tańsza. Na co jednak zwrócić uwagę przy jej zakupie?

Data dodania: 2020-08-12

Wyświetleń: 111

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Bieżnia do domu - jaką warto wybrać i ile może kosztować?

Czy bieżnia elektryczna zajmuje dużo miejsca?

Rozmiary to pierwsze, czemu warto się przyjrzeć. Bieżnie elektryczne przeznaczone do użytku domowego wbrew pozorom nie są aż tak kłopotliwe, jak czasem można sądzić. Większość z nich, co widać w ofercie choćby sklepu Prosportowy.pl, została skonstruowana w taki sposób, aby móc je łatwo składać. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby po rozłożeniu nie była nigdzie ustawiana „na styk” ze ścianą – nadal potrzebne jest kilka centymetrów o, aby nie niszczyć ściany.

Pamiętaj, że rozmiary to nie tylko kwestia tego, ile bieżnia zajmuje miejsca w mieszkaniu, lecz również to, na ile wygodnie można z niej korzystać. To także czynnik związany z wygodą korzystania z bieżni i… z bezpieczeństwem treningu. Zbyt krótka taśma po prostu uniemożliwia wygodne stawianie długich kroków i powoduje ryzyko spadnięcia z niej.

Bieżnia elektryczna czy mechaniczna?

To kolejna sprawa, na którą warto zwrócić uwagę. Bieżnie mechaniczne dużo efektywniej wpływają na mięśnie nóg, ale w praktyce wskazane są raczej dla osób, które już nawykły do treningów. Jeśli jednak rozważasz opcję mechaniczną, polecamy Ci artykuł „Bieżnia magnetyczna czy elektryczna – którą wybrać?”.

Istotne parametry

Najważniejsze cechy bieżni, na które warto zwrócić uwagę, to jej udźwig (najlepiej z marginesem), długość gwarancji oraz maksymalna prędkość. Skoro o prędkości mowa, warto też zwrócić uwagę, czy regulowana jest ona wyłącznie skokowo, czy tez istnieje możliwość płynnej regulacji.

Wiele bieżni elektrycznych posiada również możliwość programowania treningów, na przykład w formie interwału (co efektywnie wpływa na podbicie poziomu zmęczenia i szybsze budowanie efektów treningowych) czy treningów z narastającym lub malejącym stopniem trudności wraz z czasem jego wykonywania.

Licencja: Copyright - zastrzeżona