Pierwsze piwo rzemieślnicze pojawiło się na rynku dopiero w 2011 roku i nie wróżono mu wtedy świetlanej przyszłości. Nikt nie przypuszczał bowiem, że piwo w cenie około 10 zł za sztukę ma szansę, dobrze się sprzedawać i zagościć na stałe na sklepowych półkach. Wszystko zmieniło się, gdy klienci zaczęli powoli zadurzać się w tym unikalnym smaku. Sklepy handlujące rzemiosłem posiadają zazwyczaj asortyment mieszany, obok kraftowej APY stoi piwo koncernowe. W niniejszym artykule przedstawię korzyści wynikające z wprowadzenia rzemieślniczego piwa do swojego sklepu czy lokalu. Kraft rządzi, czyli dlaczego właściwie my – Polacy zakochaliśmy się w piwie rzemieślniczym:
1. Piwo rzemieślnicze jest nieporównywalnie smaczniejsze
To co wpływa na smak krafta jest złożoną kwestią, najważniejsze sprawy to poświęcony czas, zaangażowanie i pasja – czyli cechy, którymi obdarzony został każdy prawdziwy piwowar. Nie ma tu miejsca kompromisy i tańsze zamienniki jak w przypadku koncernów, w którym zamiast słodu jęczmiennego często znajdziemy syrop glukozowo-fruktozowy… Bzdurą jest również pokazywie w reklamach dodawanych szyszek chmielu do koncernowego piwa. Są to jedynie ekstrakty płynne, a szyszek oczywiście używa każdy piwowar warzący krafta. Siłą piwa rzemieślniczego są właśnie składniki najwyższej jakości, a za jego smak klienci są w stanie dużo zapłacić. Z doświadczenia i obserwacji można wysnuć jasne wnioski, a mianowicie – jeśli coś jest niepowtarzalne, klient zapłaci każdą cenę.
2. To, że kraft znajdzie się na półce Państwa sklepu korzystnie wpłynie na jego renomę
Piwo rzemieślnicze niesie za sobą jakąś historię, z tego też powodu jest mocno pożądane przez klientów. Jakość piw kraftowych jest nieporównywalnie wyższa w stosunku do piwa koncernowego. Patrząc z każdej strony to wielki plus dla firmy. Wprowadzenie piwa kraftowego do swojego biznesu oznacza, że nie szukasz oszczędności, ale pragniesz się rozwijać. Oznacza to także, że w Twojej firmie klient znajdzie produkty najwyższej jakości. Piwo kraftowe smakuje każdemu. Bez względu na to, czy danego klienta stać na to, by wybrać je raz na jakiś czas, czy na stałe zrezygnować z koncernu na rzecz krafta.
3. Zysk
Zysk jest dopiero trzecim punktem, ponieważ właśnie dwa poprzednie na niego wpływają. Z pewnością dla każdego biznesmana oczywistym jest, że to jakość i niepowtarzalność są głównym czynnikiem sukcesu. Fakt, że stworzenie genialnego krafta jest zasługą browaru, jednakże Państwa będzie zaopatrzenie biznesu w ten produkt. Browar też zaczyna od kupienia najwyższej jakości surowców w najlepszym miejscu. Kupując droższe piwo, możemy sprzedać je z większym procentem, a także mamy pewność, że zyskamy klientelę lubiącą wyszukane smaki. Jednak uwierzcie, że zysk w tym przypadku jest tylko skutkiem ubocznym.
Piwo kraftowe to jakość. Jeśli prowadzisz swoją działalność, gdzie znajdzie się odrobina miejsca na ten złoty trunek, zacznij się już zastanawiać nad jego reklamą.