Pływanie to sport na prawdę dla każdego. Wizyty na basenie zaleca się niemowlakom, a także osobom skrajnie otyłym. Pływanie to również wspaniały sposób na odchudzanie.

Data dodania: 2019-05-10

Wyświetleń: 582

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pływanie czyli dobry sposób na dobrą formę


Dlaczego warto pływać?

Pływanie wpływa korzystnie na całe nasze ciało. Wzmacnia mięśnie, stawy, odciąża kręgosłup. A także poprawia krążenie krwi i wydolność serca. Pływać może praktycznie każdy. Lekarze bardzo często zalecają wizyty na basenie, a to dlatego że w trakcie pływania są o wiele mniej narażone na bolesne kontuzje, takie jak zwichnięcia czy złamania.

Na basen powinny chodzić także osoby skrajnie otyłe. A to dlatego, że w trakcie ćwiczeń w wodzie ich stawy nie są nadmiernie obciążone. Co więcej woda stawia dodatkowy opór, a więc w trakcie ćwiczeń na basenie spalamy podwójną ilość kalorii.

Pływania uczą się także kilkumiesięczne maluchy, oczywiście w towarzystwie swoich rodziców. Takie ćwiczenia na basenie wzmacniają mięśnie dziecka, ale przede wszystkim je uspakajają. Wszak dzieci dziewięć miesięcy ciąży spędzają właśnie w środowisku wodnym... Nic dziwnego, że pluski i kołysanie je uspokaja.

Pływanie sposób na odchudzanie

Uczestnictwo w sporcie może pomóc Ci nauczyć się wartości pracy zespołowej, nawiązać znajomości, pokonać stres i dobrze się bawić. Ponadto uprawianie wielu sportów może pomóc Ci schudnąć, ponieważ możesz spalić wiele kalorii w krótkim czasie. Przedstawiamy sporty, w których można stracić najwięcej kalorii w krótkim czasie.
Koszykówka łączy wiele szybkich ruchów. W koszykówce musisz biegać, skakać i odwracać kierunki, wszystko z maksymalną prędkością. Godzina gry w koszykówkę pomoże spalić prawie 700 kalorii.
Tenis łączy wiele intensywnych akcji: bieganie, uderzanie w piłkę i zmienianie kierunku, aby odbijać piłki od przeciwników. Sport ten wymaga dużo od mięśni i układu sercowo-naczyniowego. Grając w tenisa można spalić 320 kalorii na godzinę.
Pływanie rzuca wyzwanie całemu ciału, działając na mięśnie kończyn górnych i dolnych. Pływanie zapewnia również skuteczny trening aerobowy. Pływanie jest bezpieczne dla twoich stawów z powodu braku uderzeń w ziemię. Styl motylkowy spala najwięcej kalorii - do 949 na godzinę. Styl klasyczny pomoże spalić do 863 kalorii na godzinę.
Bieganie jest skuteczną aktywnością służącą spalaniu kalorii i nie wymaga specjalnego sprzętu. Bieganie może być bardziej obciążające dla twoich stawów niż pływanie, ale pomoże spalić znacznie więcej kalorii. Tempo biegu określa liczbę spalonych kalorii. Biegając można stracić nawet do 1400 kalorii na godzinę.

Licencja: Creative Commons