Przewaga perfum markowych nad tymi tanimi jest znaczna. Jednak wcale nie ogranicza się jedynie do ceny jak się powszechnie uważa. Przede wszystkim należy odróżnić tanie szybko wytwarzane perfumy oraz te, które są udoskonalane przez lata.

Data dodania: 2008-10-07

Wyświetleń: 4704

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Ten sam zapach natomiast trwałość diametralnie różna. Tym głównie różnią się tanie perfumy i te markowe, droższe. Uzyskanie określonego zapachu wcale nie jest trudne. Wystarczy trochę ekstraktów kwiatowych, alkohol i średnio sprawny nos, aby stworzyć zapach. Jednak takie skonstruowanie zapachu, aby był trwały to już nie lada wyzwanie.
Kolejna różnica to przede wszystkim głębia zapachu. W markowych oryginalnych perfumach wyróżniamy nuty głowy, serca oraz nuty bazowe. Każda z tych grup rozwija się w różnym czasie i jej trwałość jest różna. W związku z taką konstrukcją zapachu, markowe zapachy nigdy nie są płaskie, tzn. ich zapach zmienia się w czasie. Najpierw pojawiają się nuty najbardziej lekkie, które po chwili ustępują miejsc kolejnym, aż do wykształcenia się najtrwalszej formy zapachu, która trwa przez resztę dnia albo i dłużej.
Takie założenie diametralnie odróżnia proste i tanie perfumy od drogich. Markowe perfumy są też bardziej wydajne i wie o tym każdy, kto choć raz ich używał. Zapachy są trwałe, przez co same perfumy są bardziej wydajne.
Przy założeniu, że zakupu perfum dokonujemy w perfumerii internetowej, w której ceny są niższe od sklepowych o około 50% - markowe perfumy nie są już wcale takie drogie. Tanie perfumy kosztują 30 zł/50ml i starczają na miesiąc, a markowe perfumy o wielkości 50 ml kosztują około 150 zł a starczają na około 5 miesięcy. Przy takiej kalkulacji widzimy, że cena markowych luksusowych perfum jest taka sama jak tych najtańszych. Zatem czy pozorna oszczędność warta jest swojej ceny. Pozostawiam ocenę czytelnikowi.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena