W polskim społeczeństwie w dalszym ciągu pokutuje przekonanie, iż sklep internetowy mogą założyć, zbudować i prowadzi tylko zaawansowani użytkownicy komputerów. To całkowicie fałszywy obraz sytuacji.

Data dodania: 2008-09-13

Wyświetleń: 4233

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wbrew pozorom sklep internetowy można założyć w krótkim czasie i nie jest potrzebna do tego znajomość skomplikowanych języków programowania. Portale internetowe oferują bowiem wiele narzędzi i prostych skryptów, które umożliwiają błyskawiczne uruchomienie wirtualnej witryny handlowej. Dla początkujących użytkowników, którzy sprzedaż w internecie traktują jak hobby lub możliwość dorobienia, proponowane na stronach www oprogramowanie jest w zupełności wystarczające.
Wadą gotowców jest znikoma możliwość późniejszego rozbudowania. Oczywiście specjalistyczne portale oferują opcje umożliwiające zróżnicowanie stron, nie mniej jednak są one dość ubogie. Dlatego zaawansowani użytkownicy powinni zdecydować się na budowę serwisu od podstaw. Ponieważ sklep internetowy nie różni się praktycznie niczym od projektowania standardowej strony www, przebieg budowy powinien być identyczny w obydwu przypadkach. I tak: na początek istotne jest zaprojektowanie układu (specjaliści radzą, aby wszystko dokładnie rozrysować na kartkach), następnie należy zastanowić się nad treścią oraz schematem nawigacyjnym. Jeśli nie mamy zdolności copywriterskich, to lepiej zwrócić się o pomoc do profesjonalistów. W dużej mierze od treści zależy to, czy zainteresujemy naszą ofertą użytkowników globalnej sieci. Witryna powinna opierać się nie tylko na produktach, ale i na przekonywującej, nie nachalnej treści. Podczas planowania serwisu warto też zwrócić uwagę na to, że internauci nie lubią witryn niefunkcjonalnych i miejsc, do których mogą się dostać dopiero za kilkukrotnym kliknięciem. Maksymalna ilość dozwolonych kliknięć to trzy.
Oczywiście, sklep internetowy musi posiadać podstrony pokazujące produkty do kupienia (włącznie z ich opisami, cenami i zdjęciami, ewentualnie z możliwością dodawania recenzji i komentarzy), przedstawiające regulamin funkcjonowania sklepu, zwracające uwagę na opcję płacenia przy odbiorze, za pośrednictwem internetu lub kupna na raty. Istotna jest również informacja o dostawach, promowanych towarach i okazjonalnych wyprzedażach. Nie może zabraknąć danych teleadresowych i wiadomości o funkcjonowaniu firmy.
Wymienione zagadnienia to podstawowe narzędzia, na które zwracają uwagę potencjalni klienci. Dlatego też warto zrobić wszystko, aby zostali w naszym sklepie jak najdłużej.
Licencja: Creative Commons
2 Ocena