Strona internetowa to miejsce, w którym każda firma może zaprezentować swoją ofertę, osiągnięcia, poinformować o aktualnych promocjach, nowościach. Pełni ważną funkcję wizerunkową, marketingową, stanowi także swego rodzaju platformę komunikacji z klientami. 

Data dodania: 2016-05-16

Wyświetleń: 876

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Aż dziw bierze, w jak nonszalancki sposób podchodzą niektóre firmy do całego zagadnienia, jakim jest firmowa strona internetowa. Warto w tym miejscu odpowiedzieć sobie na pytanie, dla kogo tak naprawdę powstają strony www? Bo przecież nie dla ich właścicieli – tylko dla internautów, odbiorców, potencjalnych oraz obecnych klientów, którzy szukają w sieci różnego rodzaju produktów i usług.

Słabości i niedostatki strony www mogą skutecznie zniechęcić do firmy, o czym zdają się nie wiedzieć niektórzy przedsiębiorcy.

Oto najpospolitsze błędy na stronach internetowych:

- Nieintuicyjna nawigacja na stronie – trudność poruszania się po niej i odnajdywania interesujących odbiorcę informacji

- Nieatrakcyjna grafika

- Zbyt dużo elementów flashowych, utrudniających orientację

- Otwieranie podstron w nowych oknach

- Wyskakujące okienka reklamowe

- Słaba jakość zdjęć

- Brak pełnych danych kontaktowych lub dane nieaktualne

Jak widać błędy mogą pojawiać się na różnych płaszczyznach - funkcjonalności, przekazu, programowania, grafiki.

Jednym z najważniejszych elementów strony jest jednak jej treść. Jakie grzechy popełniają właściciele stron www w tym temacie?

Mała ilość treści – krótkie opisy, skrótowe informacje o firmie i ofercie. Większość właścicieli stron tłumaczy to tym, że ich klientów interesują tylko zdjęcia, ceny i parametry techniczne (zależnie od specyfiki branży), a tekstów i tak nikt nie czyta. Niekoniecznie jest to prawda – ciekawie napisany tekst może być źródłem ważnych informacji, które zainteresują klienta i zachęcą go do kupna towaru czy skorzystania z usługi. (Z punktu widzenia SEO jeszcze istotniejszą kwestią jest oczywiście dostosowanie się do wytycznych wyszukiwarki Google, mówiących o adekwatnej do słów kluczowych treści strony).

Drugim grzechem związanym z treścią jest jej kopiowanie z innych stron, co jest ewidentnym złamaniem zaleceń Google i stanowi popularny problem Duplicate content. Wyszukiwarka może uznać taką stronę za mało wartościową, zawierającą treści, które są już dostępne w sieci, i tym samym zupełnie ją zignorować. Dla internauty taka powielona treść też nie przedstawia żadnej wartości.

Inną sprawą jest nieczytelność tekstu – złe formatowanie, zbyt mała czcionka, brak interpunkcji, brak polskich znaków itp. może stanowić poważną przeszkodę w czytaniu (nie mówiąc już o błędach ortograficznych, które są całkowicie dyskwalifikujące, a niestety zdarzają się).

Internet to przestrzeń szybkich zmian. Część stron internetowych jest bardzo stara i to niestety widać, wzbudzają one wśród internautów niechęć i politowanie. Niezwykle istotne jest dostosowanie się do wymogów współczesności - np. pod względem responsywności, czyli elastyczności w wyświetlaniu się strony na zróżnicowanych ekranach urządzeń mobilnych – smartfonów, tabletów, które są coraz powszechniej używane. Warto wsłuchać się też w głosy klientów. Jeśli dzwonią z uwagami, że nie mogli jakiejś podstawowej informacji znaleźć na stronie – może czas na zmianę?

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena