0
głosów
- +

Dieta antystresowa – jak wygląda

Autor:

Aktualizacja: 07.03.2016


Kategoria: Zdrowie / Zdrowie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 427 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Prześladuje Cię stres, a chcesz się go pozbyć? Doskonale! W tym artykule znajdziesz proste porady, które umożliwią Ci eliminacje tego niechcianego intruza w Twoim życiu codziennym. Przekonaj się sam!


Każdemu z nas, w mniejszym lub większym stopniu stres towarzyszy w życiu codziennym. Nie zawsze uda się nam do końca zrelaksować, aby się  z nim uporać. Dzieje się tak z różnych powodów, czasem jest to nawet brak czasu lub siły na jego wyeliminowanie. Ale można to zrobić w tak zwanej "przy okazji", stosując odpowiednią dietę. 

 

Dieta antystresowa mogłaby być stosowana przez większość społeczeństwa - wtedy otaczający nas świat byłby o wiele przyjemniejszy. Wiele osób w podbramkowych sytuacjach sięga po jedzenie i słodycze co pogarsza sytuację. To błąd! Przekąski nawet nie wiadomo jak zdrowe dają tylko chwilową ulgę. Podnoszą poziom cukru, co wzmaga wydzielanie endorfin, przez co czujemy się lepiej, ale niestety krótkotrwale i ulotnie. Nagłe skoki substancji takich, jak kortyzol sprzyja tyciu. 

 

Co warto jeść, aby zredukować stres? Przede wszystkim warto zwalczać niedobór witaminy B i Jodu. 

To one wpływają pozytywnie na pracę układu nerwowego. Wszystkie które mają wpływ na ten układ mogą pomóc przezwyciężyć stres. 
 

Produkty które mogą pomóc: 

jajka – źródło białka i aminokwasów odżywiających mózg i tkanki 

zielenina  szpinak, jarmuż, kalafior brokuł – mają mnóstwo składników odżywczych 

dziczyzna – mięso ma w sobie szlachetność i wiele walorów smakowych i zdrowotnych, które wpływają pozytywnie na organizm 

wątróbka – doskonała pożywka dla mózgu, źródło białka. 

chudy ser – zawiera wapń odżywiający kości i białko. 

migdały – kwas foliowy wpływa pozytywnie na układ nerwowy 

warzywa strączkowe i zielone – źródło białka w diecie, które odżywia mózg, bogactwo substancji mineralnych i witamin. 

 

Ogromny wpływ na układ nerwowy mają kwasy tłuszczowe, te nienasycone zwłaszcza z grupy Omega 3. Można je znaleźć w rybach zwłaszcza morskich, w makreli, sardynkach, śledziu, oleju lnianym, rzepakowym i orzechach. Osoby , które mają prawidłową ilość kwasów nienasyconych rzadziej zapadają na depresje. Innym ważnym pierwiastkiem jest magnez. Niedobór magnezu może powodować swego rodzaju rozdrażnienie, lęk, brak koncentracji Aby wyrównać ilość magnezu należy jeść: szpinak, fasole, kakao, ryby morskie, bakalie, suszone owoce. 

Dodatkowo na stres mają wpływ także zioła – picie melisy, rumianku i zielonej herbaty pozwoli redukować stres na dużej. 

autor: Marta Czerwińska - studentka dziennikarstwa

Lista Tagów: dieta, stres

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij