Strony typu landing page są z nami od kilku lat, zdążyły się mocno zadomowić w świadomości Polskich internautów - niestety również w kwestii popełnianych błędów przy ich projektowaniu. Dobra agencja marketingowa powinna zdawać sobie z sprawę z tego jakie konkretnie błędy popełnia ale co osobami prywatnymi?

Data dodania: 2016-02-17

Wyświetleń: 1047

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Generalizując strona lądowania to prosta strona internetowa typu one-page na którą kierujemy użytkowników z reklam CPC w celu wykonania jednej ściśle sprecyzowanej akcji np. wpisanie się na listę mailingową w zamian za zniżki na oferowane przez nas produkty.

Mit nr 1: Tylko jeden landing page na stronie jest wystarczający

Prostota landing page'ów nie pozwala na ich zoptymalizowanie pod wiele produktów lub akcji marketingowych. Jeśli nasza kampania wykracza poza kreowanie wizerunku marki powinniśmy się zastanowić nad wydzieleniem sekcji asortymentów i zbudowanie strony lądowania do każdej z grup. Pozwoli nam to drastycznie zwiększyć konwersję jak i poznać nasze grupy docelowe.

Mit nr 2: Landing page ma być krótki

Obecnie prym wiodą proste strony. Szuka się takich rozwiązań, które będą maksymalnie uproszczone. Usuwa się ze stron zbędne obrazki, teksty zakładki. Ale nigdy nie znajdziemy jednego klucza, gdy chodzi o przygotowanie idealnej strony lądowania. Warto się tak naprawdę dobrze zastanowić na tym jak ją przygotować, ponieważ dużo zależy od specyfiki działalności i to ona będzie decydować o tym jak powinna wyglądać. 

Mit nr 3: Magia kolorów czyli zmień kolor przycisku działania i złap ludzi

Rzeczywiście kolor przycisków może mieć jakieś znaczenie i ludzie będą na niego zwracać uwagę, ale nie będzie to taki element, który będzie przyciągał klientów, może być tylko częścią składową całości i jej budowy. 

Mit nr 4: Powielanie sprawdzonych i skutecznych schematów landing page, da nam automatycznie lepszą konwersję

Na początek rzeczywiście, jeśli nie mamy jeszcze odpowiedniej wiedzy to będzie można oprzeć się na bardziej doświadczonych stronach przygotowanych przez agencje interaktywne dla dużych marek. Inwestycja w ciemno może nas sporo kosztować gdy nie zwiększy sprzedaży.

Mit nr 5: Wysoki wskaźnik konwersji to wszystko, reszta jest o kant... potłuc

Landing page jest elementem bardzo ważnym w zakresie długofalowej strategii marketingowej. Nie wystarczy nam suche zbieranie danych osobowych czy adresów email. Strona typu landing page powinna wzbudzić podświadome zainteresowanie i chęć pogłębienia wiedzy na temat który oferujemy. Jeśli klikalność będzie na niskim poziomie warto przeprowadzić testy jednostkowe lub testy A/B które docelowo pozwolą wychwycić nam błędy optymalizacyjne.

Mit nr 6: Im więcej na landing page tym lepsza konwersja

Na landing page nie można wkładać wszystkiego. Starajmy się przygotowywać jeden element, ponieważ dzięki temu lepiej trafimy do klienta. Nie ma sensu wkładania tam kilkudziesięciu produktów, ponieważ nie przyniesie to zadowalających efektów a klient zostanie rozkojarzony.

Mit nr 7: Raz wrzucony landing page nie wymaga już opieki

To oczywiście błąd, strona lądowania musi być elastyczna i powinna ciągle reagować na zmieniające się potrzeby klientów lub działania konkurencji.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena