Na rynku Polskim jak i zagranicznym znajdziemy mnóstwo agencji reklamowych, specjalistów od marketingu, którzy „zaopiekują” się naszym budżetem przeznaczonym na reklamę. Nie bez znaczenia wspomnieliśmy o rynku zagranicznym, ponieważ coraz więcej polaków prowadzi swoje firmy za granicą. 

Data dodania: 2015-11-25

Wyświetleń: 982

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak wybrać dobrą agencję reklamową, która będzie pomocna w rozwoju twojej firmy.

Jak dobrze wybrać? 


Aby odpowiednio rozeznać się i wybrać najlepsze agencje reklamowe dla naszej marki lub firmy trzeba poświęcić trochę czasu. Zadajemy sobie mnóstwo pytań ponieważ jak najlepiej chcemy zainwestować nasze ciężko zarobione pieniądze. 


Czy najlepsza agencja to ta, która wygrywa najwięcej branżowych nagród czy ta, która projektuje dobre i estetyczne materiały reklamowe? 
Głownie zależy to zależy od preferencji i potrzeb, dlatego nie można tego jednoznacznie określić. Najważniejszy jest cel jaki chcesz osiągnąć.


Jedna firma specjalizuje się w kampaniach bilbordowych, druga natomiast jest ekspertem w branży internetowej. 
Pamiętaj jednak, że zawsze bardzo ważny jest związek partnerski z agencja reklamową. Jak taki układ stworzyć? Poniżej przedstawimy Wam pięć istotnych czynników które pomogą we wstępnej weryfikacji i będą pomocą w wyborze najlepszej agencji reklamowej. 

1. Zespół 


Jednoosobowa agencja reklamowa nie istnieje. Zespół to podstawa. Każdą firmę tworzą ludzie. Dziś to oni są kapitałem, ponieważ to ich potencjał intelektualny jest najcenniejszym dobrem firmy. Kreatywni ludzie w agencji reklamowej są jej wartością. Zwróć uwagę na skład agencji reklamowej. 
Zwróć uwagę czy agencja posiada socjalistów niezbędnych do realizacji twojego celu. 
Jeśli potrzebujesz strony interetowej, upewnij się, czy w firmie znajduje się np grafik oraz programista, natomiast jeśli szukasz zaawansowanego marketingu w internecie rozeznaj się czy firma posiada specjalistę w tej branży. 

2. Komunikacja 


Bardzo istotny punkt. Rozmowa i spotkanie kosztują Cie tylko Twój czas. Ale przy takim kontakcie możesz zebrać wiele istotnych informacji. Zwróć uwagę czy pracownik agencji przydzielony Ci do współpracy jest partnerem czy „mówcą”. Ile czasu podczas spotkania poświęca opowiadaniu o dokonaniach, nagrodach, a ile koncentruje się na Twojej firmie? Nagrody i sukcesy są ważne ale czas zejść na ziemię i pomyśleć o Twojej firmie. Zobacz czy opiekun dopytuje, próbuje zrozumieć Twoje potrzeby, czy też narzuca gotowe, szablonowe rozwiązania? Wskaźnikiem jakości agencji niech będzie liczba i trafność zadanych pytań odnośnie Twojego biznesu, celu Twojej promocji oraz potrzeb. Jest to główny punkt, który będzie rzutować na jakość waszej współpracy w przyszłości 

3. Research 


W dzisiejszych czasach bardzo łatwo jest ocenić poziom agencji reklamowej wymaga to tylko czas. Postaraj się znaleźć jak najwięcej danych o agencji.Wiele przydatnych informacji znajdziesz w Internecie. Przejrzyj portfolio, rekomendacje. Jeśli to możliwe, uzyskaj informację o poziomie satysfakcji dotychczasowych klientów agencji. 
4. Kreatywność 
Kreatywność w branży reklamowej jest bezcenna. Niestandardowa kampania też, ale tylko wtedy, gdy dopasowana jest do Twoich potrzeb. Kreatywność powinna objawiać się również w zarządzaniu budżetem w taki sposób, aby zarówno z większego, jak i mniejszego zasobu pieniężnego uzyskać pożądany efekt. 

5. Partnerstwo 


Agencja, współpracując na partnerskich zasadach, powinna być Twoim zapleczem: kompetentnym i odpowiedzialnym. Musicie wzajemnie się poznać, znać swoje preferencje i możliwości. Jeśli, któraś ze znalezionych przez Ciebie agencji spełnia wszystkie te punkty to prawdopodobnie jest to agencja dla Ciebie. 
 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena