0
głosów
- +

Życie bez pszenicy artykuł jest promowany

Autor:

Aktualizacja: 10.09.2015


Kategoria: Zdrowie / Zdrowe Odżywianie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 969 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Życie bez pszenicy

Pszenica – zboże, które uprawiane było już wiele tysięcy lat temu, dziś stanowi główny składnik diety. 


 Mimo że coraz więcej osób przywiązuje wagę do prawidłowego żywienia, dostarczania porcji warzyw i owoców, chudego mięsa i ryb, to jednak rzadko kiedy uśwadamiamy sobie, iż obecność w naszym jadłospisie pszenicy może istotnie wpłynąć na pogorszenie naszego zdrowia, a co gorsze, doprowadzić do wielu chorób. Brzmi zaskakująco?

 Z pewnością tak, skoro zboże to jest tak powszechne i występuje w tak wielu produktach, które codziennie spożywamy. Niestety prawda jest taka, iż pszenica, którą dziś spożywamy, przeszła wiele modyfikacji genetycznych, czego celem było zwiększenie jej plonów.

Szkodliwość pszenicy

Choć obecnie zmodyfikowana genetycznie pszenica nadal posiada większość tych samych białek co pszenica naturalna, to jednak, oprócz nich, zawiera ona kilka związków, które właśnie odpowiedzialne są za negatywne skutki zdrowotne po spożyciu tego zboża. Są to na przykład:

Amylopektyna A - powoduje między innymi szybki skok poziomu cukru we krwi i  może prowadzić do otyłości brzusznej, insulinoodporności oraz choroby stawów.

Gliadyna – białko odpowiedzialne za alergie, wywołuje stany zapalne w organizmie, wyniszcza jelita i zmniejsza ich zdolność do wchłaniania składników odżywczych.

Lektyny – powodują zwiększenie przepuszczalności komórek w jelitach, co  z kolei zwiększa ryzyko chorób autoimmunologicznych.

Gluten – białko to jest odpowiedzialne za powstawanie  stanów zapalnych w centralnym układzie nerwowym oraz w jelitach.

Czym zastąpić pszenicę

Wiele osób nie wyobraża sobie życia bez pszenicy. Jednak warto wiedzieć, iż z powodzeniem można ją zastąpić innymi składnikami, które mają dodatkowe właściwości prozdrowotne. Przede wszystkim, zamiast pszenicy warto wprowadzić do diety takie produkty jak amarantus, kasza jaglana, kasza gryczana, biały i brązowy ryż, komosę ryżową, kukurydzę,  owoce i warzywa, nasiona i orzechy,  tłuszcze oraz nabiał bez pszennych zamienników.

Jak widać pszenica w naszej diecie może spowodować istne zdrowotne spustoszenie . Im prędzej ograniczymy, a najlepiej wyeliminujemy ją z naszego codziennego jadłospisu, tym szybciej zauważymy pozytywne tego efekty.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij