Niewiele już jest firm, które nie posiadają własnej strony internetowej. Sieć rozwija się dynamicznie i co jakiś czas nadchodzi pora na zbudowanie nowej strony. Nie jest to zadanie łatwe, stąd kilka podpowiedzi, zakreślających kluczowe obszary.

Data dodania: 2015-06-27

Wyświetleń: 1221

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Treść

Od dawna od speców od marketingu słyszymy o tym, że w dzisiejszym świecie najważniejsza jest treść. Zmiana wyglądu strony powoduje, że często potrzebujemy zupełnie nowych treści. Jest to zadanie niezwykle czasochłonne, powinno zatem zostać staranne planowanie, które realnie oceni tę kwestię. Niekiedy najlepszym rozwiązaniem będzie w tym wypadku przerobienie całości treści, warto jednak rozważyć pozostawienie takich elementów, które w przeszłości przynosiły duży ruch na stronie.

Analiza ruchu

Przed przystąpieniem do zmian należy bardzo uważnie zbadać wszelkie statystyki ruchu. W tym wypadku obowiązuje zasada „im więcej tym lepiej”. Rzecz polega na tym, że znane są przypadki nieudanych nowych designów strony, co spowodowało odwrócenie się konsumentów od jej używania. Dokładna analiza zachowań użytkowników strony pozwoli określić, czy istnieje takie niebezpieczeństwo, pomoże również zminimalizować ryzyko zmniejszenia ruchu na stronie.

Przekierowania URL

Szczególną uwagę należy zwrócić na ewentualne zmiany starych adresów URL. Przekierowania muszą być przeprowadzone w sposób niezwykle staranny, by były spójne. W przeciwnym razie może się okazać, że nowa strona utraci dawne miejsce w wyszukiwarkach, a tym samym zmniejszy się w ten sposób ruch na stronie. Nie taki jest cel budowania nowej strony.

Ustalenie celu

Każda organizacja jest inna, mimo pewnych cech wspólnych. Podobnie rzecz ma się ze stroną internetową. Dla jednych stron najważniejszy jest ruch, na innych sprzedaż bezpośrednia, jeszcze inne liczą jedynie na utrzymaniu pozytywnych więzi ze swoimi klientami. Niezależnie od tego, w jakim celu odświeżamy daną stronę internetową, musimy znać jej cel. Bez tej wiedzy nie da się go w żaden sposób osiągnąć.

Koncentracja na użytkowniku

Kolejny element, jaki należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu nowej strony internetowej, ściśle wiąże się z poprzednimi. Nie jest sztuką zbudowanie świetnie wyglądającej i funkcjonalnej strony, na którą nikt nie zajrzy. Kluczowe staje się zrozumienie zachowań klientów i tego, czego od nich oczekujemy. Jeśli celem jest sprzedaż, należy jak najbardziej uprościć cały proces składania zamówienia lub dokonywania rezerwacji.

Siła prostoty

Badania prowadzone w tej dziedzinie są jednoznaczne. Wolno działające z powodu przeładowania danymi (np. filmiki startowe, nadmiar zbyt obszernych zdjęć) strony tracą swoich użytkowników. Dobra strona musi być przede wszystkim funkcjonalna i łatwa w nawigacji. Nadmiar informacji szkodzi. Prostym sposobem na uniknięcie tego błędu mogą być podstrony, na których osoby zainteresowane znajdą potrzebne im informacje.

Cena

Należy być przygotowanym na wydatki. Wydaje się to banalną radą, ale w tym wypadku rzeczywistość wirtualna odpowiada tej za oknem. Zwyczajnie nie da się kupić świetnego projektu za niewielkie pieniądz, tanio wykonana strona może spowodować odpływ klientów i utratę reputacji marki. Z drugiej strony nie należy przesadzać z wysokością budżetu, głównie z powodów wymienionych powyżej. Nadmiar również szkodzi.

Dobrze wykonana strona internetowa jest wizytówką dobrej marki. Nikt nie chce dokonywać zakupów w walącym się, zagraconym, brudnym i ciemnym miejscu, a zła strona robi dokładnie takie wrażenie na użytkownikach. Wystrzeganie się takiego wizerunku jest po prostu koniecznością.  

Licencja: Creative Commons
0 Ocena