Jak działa Program Partnerski od środka, jak wyglądają techniczne ciekawostki z tego zakresu..

Data dodania: 2008-07-15

Wyświetleń: 2940

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Na pierwszy rzut oka zarządzanie Programem Partnerskim może wydawać się skomplikowane, jednak jeśli przyjrzeć się mu nieco bliżej, możemy łatwo dojść do wniosku, że pełnienie tej funkcji wcale nie jest trudne - a wręcz przeciwnie - nie wymaga jakiejś szczególnej wprawy.

Aby przybliżyć Ci działanie Programu Partnerskiego od środka, posłużę się przykładem Programu Partnerskiego Netigo.pl. Nieważne, czy jesteś Partnerem, czy masz własny Program Partnerski w swoim serwisie lub zastanawiasz się nad jego wdrożeniem - te informacje mogą być przydatne dla każdego zainteresowanego działaniem programów.

PANEL ADMINISTRACYJNY

Panel jest bardzo ważnym elementem każdego Programu Partnerskiego. Jeśli nie będzie intuicyjny, prosty i funkcjonalny - to działanie będzie znacznie utrudnione. Dlatego najlepiej wybrać taki program, który spełni wszystkie wcześniej wymienione funkcje. Przykładowo panel Programu Partnerskiego znajdujący się na platformie Netigo.pl jest podzielony na pewne podstawowe grupy: statystyki, zarządzanie, marketing, newsletter, konfigurację - dzięki którym można łatwo i przejrzyście przemieszczać się pomiędzy poszczególnymi funkcjami programu.

STATYSTYKI

Statystyki są najistotniejszą częścią - dzięki nim możesz kontrolować skuteczność Twojego programu. Statystyki zazwyczaj dzielą się na statystyki ogólne (zawierające najważniejsze dane statystyczne ofert wraz z podsumowaniem), przekierowania (czyli coś w rodzaju historii statystyk na każdy dzień z możliwością filtrowania danych według interesujących Cię kryteriów) oraz prowizje. Dział statystyk może wyglądać oczywiście inaczej w różnych programach, w programie Netigo.pl wyróżniony został również dział właściciele, który umożliwia w łatwy sposób sprzedawać produkt kogoś innego.

PARTNERZY

Wyodrębnianie, czy też wyszukiwanie partnerów w programie również nie powinno stanowić problemu. Znalezienie konkretnego partnera wymaga użycia odpowiedniego filtra (przykładowo po adresie e-mail), partnerów można również sortować według interesujących kryteriów (daty rejestracji, sumę prowizji itd.). Im bardziej funkcjonalny program, tym więcej funkcji Ci zaoferuje. Bardzo przydatne są również funkcje typu: prowizje indywidualne, edycja informacji (z podziałem np. na informacje partnerskie, teleadresowe itp.), czy też zarządzanie grupami partnerów.

GRAFIKA

Elementy graficzne są przydatnym dodatkiem. Mając do dyspozycji różne narzędzia, można zarządzać elementami graficznymi, które udostępniamy partnerom w celach promocyjnych. Łatwo można dodawać, edytować, usuwać różne elementy, grupować obrazy (animacje, pliki graficzne itp.).

NEWSLETTER

Motywowanie partnerów jest bardzo istotną sprawą w zakresie zarządzania programem. Newsletter jest narzędziem, które nadaje się do tego celu idealnie. Jeżeli w swoim programie masz dostęp do tego narzędzia, dzięki któremu możesz tworzyć własne wiadomości do partnerów, przygotowywać szablony, edytować je, wysyłać, testować, konfigurować - to masz w ręku potężne narzędzie, które daje Ci nieograniczone możliwości działania w zakresie skutecznego motywowania partnerów.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena